[OZ-CONTEST] Gagarin DX OU2I SOAB LP

OZ1BII Henning mail at oz1bii.dk
Mon Apr 14 15:37:48 EDT 2014

Hej
Så er Gagarin Cup overstået og det gik udmærket, om-end rate ikke var den
højeste.
Testen startede lørdag aften 21 UTC og kørte til søndag 21 UTC.
Point var x3 på 160/80M, x2 på 40M og x1 20/15/10 - Multiplier var ITU-zone
plus Special call med postfiks KEDR. (Mit logprogram regner ikke med de
sidste som multipliers så der mangler 31 i alt).

Jeg startede lørdag på 160M med 4 QSO de første 15 minutter og skiftede så
til 80M hvor det gik noget bedre. Jeg kørte en god blanding af 80 og 40M med
enkelte afstikkere til 160M. Kl 00.30 var det sengetid.

Søndag skulle jeg til ØKO-dag med børnebørnene (og deres forældre) så jeg
var lige på radioen en enkelt time fra 06-07 UTC. 40M og 20M og 2 QSO'er på
15M.
Kl. 12.15 var jeg klar igen og kørte 15M en kort stund men det gav mest på
20M.
Omkring 16 UTC var der igen aktivitet på 40M og jeg skiftede en del mellem
40 og 20M.

Cartsen, OZ4CG havde også fundet 40M og en overgang lå jeg lige bag ham i en
S&P på vej op ad båndet - lidt hyggeligt at komme igennem lige efter en
anden OZ :o)
Vi var begge på CQContest.net så der kunne vi jo osse følge hinanden.
Jeg fik et (lille) run op at køre på 7032KHz (26 QSO'er) og her kom Carsten
med en rapport - og jeg fik en multiplier.

Sidst på aftenen var det igen 80 og 160M.
Kl. 20.30 UTC pakkede jeg sammen og tog hjem.
I alt blev det til 500 QSO'er (incl. 5 dupes).

Vy 73
OZ1BII Henning Andresen

Yuri Gagarin International DX Contest

Call: OU2I
Operator(s): OZ1BII
Station: OU2I

Class: SOAB LP
QTH: JO45rf

  160:   24     4  2
   80:  124     8  10
   40:  145    11  8
   20:  174    14  8
   15:   31     3  3
   10:    2     2
  Sat:    0     0
Total:  500    42  Total Score = 121,632
[Total: 500    73  Total Score = 211,408]

Rig: Elecraft K3 100W
Ant: 20mtr wire as Inverted-L up 12mtr