[OZ-CONTEST] Fw: WAE CW OZ4CG Single Op LP

Gjessing oz4cg at post3.tele.dk
Mon Aug 11 05:47:42 EDT 2014

Hej

Førest stort til lykke til OZ5E med det flotte resultat!

Det var så vist min første WAE, og det blev en oplevelse!

Med  QTH i et bevaringsværdigt område og derfor ingen DX-antennemulighed,
var jeg yderst spændt på hvor mange QSO'er det kunne blive til, men jeg
havde sat et mål om 200 QSO'er (Der ar jo trods alt 48 timer (36) at gøre
godt med...  I sædvanlige "alle-mod-alle-contester" bliver det oftest kun
til 70-80 DX QSO'er!

Jeg kom i gang en halv time inde i testen og der var rimelige condx de
første par timer. Så blev det til et par timers søvn, før der igen kom en
del i loggen lørdag morgen og først på formiddagen. Resten af tiden frem til
søndag eftermiddag var en ren ørkenvandring, men 15M åbnede søndag
eftermiddag og gav nogle gode kontakter.

Målet på 200 QSO'er blev nået søndag morgen, og da det hele lukkede var jeg
oppe på 333 QSO'er!! Og der var mange god-bidder med - bl.a.  ZL, VK,  JA,
PY, LU, CX CP, CE!

Jeg jagtede jo ikke points, så sagde nejtak til QTC'er, men blev alligevel
fristet til at prøve (UHA)  Det gik ikke godt, for jeg må have trykket på
noget forket i N1MM-loggeren - det gik i hvert fald helt i fisk!! Synd for
UP2L, der mister nogle points på det...  Men jeg véd jo godt, at man skal
træne sådan noget først. Man løber jo heller ikke en marathon uden at træne
først!!

Men med 333 QSO'er og 26 DXCC-lande et rigtig tilfredsstillende resultat i
forhold til målsætningen, og de antennemuligheder jeg har!

Alt i alt blev det til ca. 17 timer ved stationen. Næsten alt er kørt med
S&P, og det var også lidt af en udfordring, for hvis man ikke blev hørt
første gang, gik den kaldte station ofte i gang med at sende en QTC til ham
der fik bid først, og så løber tiden jo, hvis man ikke hurtigt kommer videre

Jeg hørte OZ4FF og OZ5E et par gange, og så siger jeg tak til Kenneth hos
TC7C, for QSO på 3 bånd!

Men det var en sjov test at prøve. Næste år har jeg trænet QTC'er FØR
starten... :-)

Best 73 Carsten / OZ4CG