[OZ-CONTEST] CQWW CW OZ4CG SOAB LP

OZ4CG oz4cg at live.dk
Mon Dec 1 06:24:47 EST 2014

Hej allesammen

Wow for en test! Det var rigtig sjov med et mylder af stationer på alle
bånd, og mange spændende calls.

Først et stort til lykke til OU4X og OZ1IKY for nogle meget flotte
resultater!  Og også et stort til lykke til Henning med de 2.200 QSO'er fra
ZF-land!

Jeg nåede målsætningen på minimum 1.020 QSO'er, og stoppede søndag aften, da
jeg rundede de 1.200.  Også målet om mindst eet nyt DXCC-land blev nået:
Galapagos HC2AO/8 på både 40M og 15M og dertil Anguilla VP2ERJ på 15M.   Alt
i alt blev det til 94 DXCC-lande.
Det sidste mål: At få QSO med Henning, ZF2EE og Thomas HD2A blev desværre
kun delvis nået, da jeg kun fik QSO med Thomas, men ikke kunne høre Henning,
trods brug af cluster, RBN m.m.  Beklager Henning!  Men jeg fik ZF1A, så der
var da ellers hul igennem den vej over...

Jeg forsøgte nogle gange at komme i gang med nogle run's, men dér må jeg
konstatere, at der skal man have bedre antenner eller større effekt, for
hver  gang, kom der en kraftig station efter ret kort tid, og lagde sig
ubekymret ind over, så jeg måtte opgive og flytte!  Lidt surt, men så måtte
det blive S&P i stedet.

Jeg brugte en del tid på at hive et par af de gode DX'er hjem, f.eks. AH0K,
men det lykkedes da.  Desværre fik jeg ikke Haiti, 4V1JR, selv om jeg brugte
rigtig lang tid på flere forsøg!!

Det er lidt irriterende med de stationer, der mener, at de skal køre QRQ med
speed 40, da de i de fleste tilfælde spilder en masse tid på at skulle
gentage sendingen, så det i virkeligheden tager længere tid, end hvis de
havde sat speed lidt ned. Jeg vænnede mig hurtigt til at dreje videre hver
gang, der var en, der gentagne gange skulle have rapporten repeteret, i
stedet for at sidde og vente på QSO.

Der er også en del, der fylder voldsomt på båndet med deres chirp og klik,
med YT7Z, som den værste!  Men det er jo som det plejer....

Men selv med disse små irritationsmomenter, må jeg sige, at det var en af de
sjoveste tester, jeg har været med til.

Best 73 Carsten / OZ4CG

A. & C. Gjessing
Kirkepladsen 6