[OZ-CONTEST] Stew Perry contest - OU2V

Lars Erik Hinrichsen mail at oz1fjb.dk
Sun Dec 28 11:10:45 EST 2014

Først ønskes alle en glædelig jul, om end det er efter selve julen.

Sidste år deltog jeg i SP-160m contesten med high-power, og en
sidekick-inverted L antenne, og det virkede fint. Men denne gang ville jeg
prøve en anden type antenne, og det blev en fiskestang i toppen af min 10m.
flagstang. på selve fiskestangen var der en ca.70 uH op-spoling af tråden,
som så havde ca.8.5m ned og ca. 14m op ad stangen, og med resten ud mod min
anden mast.

Dette virkede sammen med en atu ved stationen ganske godt på 160m med 100w.
bedste var dog K1LZ, og han var eneste fra USA. Fik dog osse Island og
Sibirien i loggen.

Jeg brugte win-test og det var sjovt at se alle felterne i EU blive
udfyldt, minder mig om min ungdom med VHF-contesterne...

Nå, men her er mit resultat..:

Contest : Stew Perry Topband Distance Challenge
Callsign : OU2V
Mode : CW
Category : Single Operator (SO)
Overlay : ---
Band(s) : Single band (SB) 160
Class : Low Power (LP)
Zone/State/... :
Locator : JO55SI
Operating time : 6h18

BAND QSO DUP POINTS AVG PTS
160 188 0 447 2.4
TOTAL SCORE : 447

Dupes are not included in QSO counts neither avg calculations

Operators : OZ1FJB Soapbox : cndx not perfect. but anyway fun to run in the
low power class this year. cu next yr.