[OZ-CONTEST] REF CW 5P14EHC(OZ4CG) SOAB LP

Gjessing oz4cg at post3.tele.dk
Sun Jan 26 16:03:33 EST 2014

Hej Contestere

Så er REF-CW overstået, og i år havde jeg den ære at repræsentere
Håndbold-projektet 5P14EHC i testen.

Jeg må med det samme sige, at dette call ikke er særlig velegnet til
contestbrug på CW.  Og da jeg forgæves forsøgte at etablere runs, måtte jeg
"nøjes" med at køre S&P.

Det var nu også lidt morsomt: I alle tilfælde måtte call gentages mindst 2-3
gange og ofte 4-5 gange, før det var forstået. Og så er der alligevel
sikkert en del der har noteret HP,  1VEHC, ESC o.s.v.    Det morsomme var,
at næsten hver gang jeg kaldte, blev der en lille pause, før svaret kom, som
om man lige skulle tænke sig lidt om, hvad det mon var for et call....

Nå, men derfor tog det jo også lidt tid, og resultatet blev kun 130 QSO'er
på knap 8 timer.  I en "normal" 5P14EHC-pile-up" ville det max have taget 2
timer at køre disse QSO'er...

Jeg lyttede jævnligt på 10M, men her var der kun båndstøj at høre, og ikke
en eneste station!

- og her er så resultatet:

REF Contest, CW

Call: 5P14EHC