[OZ-CONTEST] CQWW 160m CW OU2V

Lars Erik Hinrichsen mail at oz1fjb.dk
Sun Jan 26 17:27:59 EST 2014

Hej alle contesters.

Så blev der tid til lidt sjov i radiorummet igen, med cqww 160m cw testen.
J eg havde jo forhørt mig om de lidt mærkelige forklaringer i reglerne, på
at man ikke må benytte remote-rig m.v. fordi jeg mente at teksten omtalte
et nærområde, som er i en omkreds af 1.5 km. Og ja, jeg fik bekraftiget at
man godt må benytte fjernstyret udstyr, til egen forbrug, i nærområdet.
Godt, så ville jeg jo afprøve min SDR-modtager, og smide en lang lw.
antenne ud på Kirkestien, et skel mellem 2 marker, kun ca.200m nede af
vejen. Og det setup skulle så fjernstyres via Google-fjernskriverbord og
GSM. Lyden gik over UHF, med en håndradio på gulvet og lav effekt. Det
virkede fint de første timer fredag, men så faldt udstyret ud.... Jeg gik
først hen i forsamlingshuset søndag, hvor jeg opdagede at der ikke var
3G-GSM signal mere...øv. Talte lidt med Xyl om sagen, og fik at vide at der
var kommet en mail fra udbyderen af GSM... Øv jeg havde brugt 1Gb som var
grænsen, allerede før testen var begyndt fredag... Når men så bliver man jo
blot klogere af det. I øvrigt er der et delay fra SDR-behandlingen, så når
man høre signalet, er det senere end det signal man har på sin
Main-sender/modtager. Lidt synd for SDR...

Når men, resultatet blev rigtigt godt. Med kun 522m2 grund er det jo ikke
store antenner jeg har, men den specielle antenne jeg benytter virker godt,
og kommer snart i OZ..

Sidste gang jeg deltog i 2011 var der 50 i loggen, denne gang meget mere..
se her.:

Contest : CQ World Wide 160-meter Contest
Callsign : OU2V
Mode : CW
Category : Single Operator (SO)
Band(s) : Single band (SB) 160 m
Class : High Power (HP)
Zone/State/... : 14
Locator : JO55SI
Operating time : 21h15

BAND QSO DUP DXC S/P POINTS AVG
160  909  11  46   6   4705 5.18

Dupes are not included in QSO counts neither avg calculations

Operators : OZ1FJB

Rig.: TS-930 SE med Piexx microprocessor-board (modificering), så den kan
styres af pc.

      Acom 1011, og en Inverted short "Side-Kick" L -antenna. 10m x 10m..
med atu.