[OZ-CONTEST] ARRL DX SSB - en eftermiddag fra København ...

Kenneth Hemstedt kenneth at hemstedt.dk
Mon Mar 3 12:38:08 EST 2014

Hejsa Alle sammen i OZ-land!

ARRL DX ..

Det er en god mulighed for alle - ikke kun newcomers  - at få fyldt lidt
op på hylderne til WAS.
Jeg fik for eksempel et par huller fyldt op på både 10 og 15 meter. Synd
HAwaii og Alaska ikke er med i den her ...
Så lige så snart de gider uploade til LOTW er der måske til en WAS på
begge bånd!
OG så er det jo lige en smule ligegyldigt om det er på SSB eller CW.
Den her contest er lige som JIDX (WAJA Diplomet) - Den er en rigtig god
og nem vej til Diplomet!

Det er sjovt - og gør at de gutter der ovre til hver en tid hopper på en
god gang Scandinavian Activity Contest til efterår.
Så venner og kampfæller! Et lille "OPROP" til næste år! Giv
Nordamerikanerne et par points til næste år ikke?
De vil huske OZ, OV, OU 5P og 5Q callsigns! (glemte jeg et eller andet
prefix i det Danske Alfabet?)

Ja, lidt points skulle jo deles ud. Om ikke andet for at vise OZ-flaget
derude.
Jeg skal nok undlade at videregive kommentarerne fra Skype-gruppen, hvor
nogen påstod
at en eller anden brugte mit kaldesignal på SSB ...
JEG KAN GODT BRUGE EN MIKROFON! (o;
CW-testen, der var jeg jo ude i den store, farlige og vilde, verden -
TO7CC Reunion

Af de mere sjove var faktisk VA5DX fra SK i Canada! Den havde jeg sku'
aldrig tidligere hørt eller kørt!
Så jeg er jo også snart tæt på at have alle distrikter i VE-land nu!
Mangler blot de sidste par "Pingvin/Isbjørn"-distrikter
PÅ US-siden;
Nevada, Nebraska, Arizona, Wyoming, Utah og et par andre har sikkert
undret sig over pileup'en de forårsagede på stort set alle bånd.
Men det kan de spørge deres "radio-tavshed-plagede" medamatører i samme
stater om. Ellers skal vi da gerne tage over og hjælpe dem?
Nogen der vil med? WAE udlover jo et specielt diplom til aktiveringen af
et EU DXCC der i over 3 år ikke har været aktiv i WAE testen.
(Worked All Europe Hero's Diplomet)  Noget ARRL kunne lærer af?

Nok om det - her er de nøgne tal fra min side af.

4 timer på en stille søndag eftermiddag med S&P og knaptryk på 2 af
stationens F-taster,
1) "OZ1IKY" og 2) "You're five-nine Kilo Watt" gav følgende resultat
(puha det var hårdt ... ved højre pegefinger ...)((nogen der bemærkede
WW4LL ? HAL-9000 har ikke levet forgæves!))

Band    QSOs    Pts  Sec
14       5      15    4
21      53     159   27
28     105     315   38
Total     163     489   69

10 meter var jo så HELT HENRIVENDE FANTASTISK!
VY 73 - ES CUAGN in the next Battlezone!

Kenneth
OZ1IKY

PS - speciel tak til Alex OZ7AM og Palle OZ2PBS for følgeskabet og
info-udvekslingen søndag eftermiddag!