[OZ-CONTEST] OZ7BQ WPX-CW

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Mon May 26 03:52:17 EDT 2014

Hej,
Egentligt ville jeg ikke have være med. Vi havde børnebørn på besøg med deraf følgende lokal QRM, men der blev alligevel lidt tid undervejs til at køre test.
Valgte at køre 15 M QRP non-assisted med min KX3, og det gik efter omstændighederne ganske godt selvom forholdene svingede en del, i de timer jeg havde mulighed for at være med.
Fik en del SA QSOer, men forholdsvis få US. Og så fornemmede jeg at de "over-powered" øst stationer havde skruet ned for effekten.
Overrasket over at høre en del Kinesere. Fik et par stykker. B4L kunne høres næsten hele tiden, men var svær at få fat i. Hørte ingen OZ, og kunne "naturligvis" ikke få noget ud af at kalde CQ. Med QRP er man låst til S&P.

Slutresultat blev 189 QSO'er. 175 Multi, og samlet 61950 Points med ca 12 timers aktivitet, hvor det dog gik langsomt efter kl 20 dansk tid.

73 Cu OZ7BQ Hans Jørgen.