[OZ-CONTEST] sac cw 2014

Peter Vestergaard pete at vestergaard.mail.dk
Sun Sep 21 16:24:18 EDT 2014

Hej
Jeg deltog på 20m SOLP
Det blev til 314Q's-  726 point- 43 dxcc.
Ukontrolleret udregning giver 33.368 points.

Brugte 15.16 timer ved F1 tasten og kørte udelukkende i RUN-mode med min
gamle Drake station og en Butternut.

Bedste DX er Steen OZ8SW, som kørte fra VK7, blev også kaldt af en ZM?
men da jeg kiksede hans call 2 gange opgav han.

20m opførte sig som det plejer med at lukke ned 2 timer efter
solnedgang, men som det også har gjort tidligere kan det komme igen før
det lukker helt ned og det skete også lørdag aften, ved 21 tiden.
Det var definitivt slut for mit vedkommende omkring midnat, men da havde
jeg også været helt ude ved USA vestkyst + at par PY'er.
Irriterende at høre finnerne logge den ene USA qso efter den anden, men
de har jo fordelen at kunne køre hen over polarcirklen den anden vej rundt.

Lørdag var bedste dag, dog vil jeg sige at jeg synes søndagen har været
mere givtig tidligere, det var en tynd kop te her hos mig.
Måske falder interresen hurtigere hos DX'erne?
Jeg mangler EU-prefixer og Afrika i loggen.

Blev kaldt af  OZ8A og hilste lige godmorgen med Allan, det var også den
eneste OZ'er jeg hørte i hele testen.

Forholdene var lidt støjende hvilket gjorde at nogle af QSO'erne var
lidt "tynde" med mulig for fejlhøring.
Der er jo grænser for hvor mange gentagelser  man kan tillade sig at
bede om, hir

Holdt mig oppe i båndet omkring 14045-14055KHz.
Brugte N1MM programmet, som jeg ikke er helt familiær med endnu.

Dejligt at være lidt med igen.
73 Peter OZ5WQ

---
Denne e-mail er fri for virus og malware idet avast! Antivirusbeskyttelse er aktiveret.