[OZ-CONTEST] Fw: SAC CW OZ4CG SOAB LP

Gjessing oz4cg at post3.tele.dk
Mon Sep 22 01:51:34 EDT 2014

Kære contestvenner

Så er årets SAC-CW klaret, og den bød på såvel jubel som frustrationer!

Aldrig før har jeg prøvet at starte med pile up, og endda i over 3 timer,
for de første 250 QSO'er var hjemme ved 15-tiden UTC. Sådan noget bliver man
jo hel "høj" af!!  På det tidspunkt begyndte jeg at fantasere om måske op
til 12-1500 QSO'er ialt...   Men virkeligheden indhenter een jo altid!  De
gode "Runs" tørrede lige så stille ind i løbet af lørdag aften, og kom ikke
rigtig i gang siden.  Ja på et tidspunkt søndag formiddag virkede det
nærmest, som om antennen var faldet ned, for der var godt nok langt mellem
snapsene....  En kraftig QRN og QSB gjorde det heller ikke lettere!

Men selv om det gik trægt hele søndagen, var det - med mine antenneforhold -
helt fantastisk, at blive kaldt af både ZL og VK, og toppen i kransekagen
var VK7/OZ8SW, der også kom i loggen!  Herligt!! Tak Steen!

Der er en ting der undrer/irriterer mig: Jævnligt, når jeg har ligget på en
freq og kaldt en del gange, kommer der pludselig en kraftig bærebølge ind på
frekvensen i op til mange minutter, der kvæler de stationer, jeg ellers
ville have kunnet læse. Er det også noget, der sker hos jer andre?? Det er
ikke kun på bestemte bånd, men kommer flere steder ?? Hvad kan det være ??
Jeg var lige ved at miste QSO'en med Steen af samme årsag!!

Det var første gang i en test, at jeg kørte næsten udelukkende "Run", men de
gange jeg gik på jagt med S&P, kunne jeg ikke høre andre end skandinaviske
stationer, så det faldt helt naturligt.  Men at det gik så godt, kan jeg
takke min mentor og læremester, Karsten, OZ4FF, for! Det er ham, der har
"skubbet" til mig, så jeg kom i gang med det, og hjulpet med gode råd og
tips til, hvordan det bedst gribes an.

Jeg kunn faktisk også godt ønske mig, at flere OZ'er lader sig koble op på
cqcontest.net!  Det er altså inspirerende, at kunne følge med i, hvordan det
går de andre. I denne omgang var det kun Henning, OU2I og mig selv der var
der (i AB LP-gruppen), men der må være flere der kører med i denne kategori
??  Og jeg véd, at hvis man kører med N1MM, skal det kun sættes op een gang,
så virker det automatisk ved hver test. Mon ikke det samme gælder for
Wintest?

Til slut et STORT  TIL  LYKKE til Henning med det utrolig flotte resultat!
Næsten 1400 QSO'er i Low Power  --  det ka' vist bare ikke gøres bedre! (Men
jeg troede dog i første omgang, at det var med din LW antenne ;-o)

Best 73 Carsten / OZ4CG

A. & C. Gjessing
Kirkepladsen 6
DK-3700 Rønne