[OZ-CONTEST] Fw: WAE CW OZ4CG Single Op LP

OZ4CG oz4cg at live.dk
Tue Aug 11 11:06:34 EDT 2015

Hej contestere

Hermed lidt om WAEDC-CW her fra stationen.
Først det positive: Jeg prøvekørte min nye G5RV og en supplerende 15m dipol,
og det var begge en succes.  Det er første gang, at jeg har kørt næsten lige
så mange kontakter på 15m som på 20m. Og da den sidder højere end G5RV'en,
var der mange flere QSO'er østover, som altid har været mit smertensbarn!
Både JA, BY, 9M2, HS, DU, VK, ZL, og især: KH6!!  Det var bare en
superoplevelse!

Derudover fik jeg Henning, ZF2EE på både 20m og 15m, - tak for det Henning!

Men ellers synes jeg der var langt mellem snapsene. Tilsyneladende var
skip'et bedst til Europa, og mange rigtig kraftige EU-stationer dominerede
båndene.  Og når man kører S&P, bliver man til sidst irriteret over, at man
næsten hver gang, man ligger og lurer på en station, så kommer der en
kraftig EU-station ind over, som så også skal have QTC'er.  Derfor blev
raten kun 17 QSO'er i timen, og det er trægt!!
Forsøg på at få nogle "Runs" i gang mislykkedes.

Og QTC'er kom jeg - trods intentionen om det modsatte - alligevel ikke i
gang med; de 2-3 gange i begyndelsen jeg forsøgte, løb jeg sur i tastaturet
på PC'en, så det droppede jeg igen. Jeg må træne lidt mere til næste år.

Det blev til 34 DXCC-lande mod 26 i fjor, til gengæld ca 100 QSO'er færre,
selv om jeg brugte et par timer mere.

Jeg hørte OZ7RQ og OZ7EA, men ingen andre OZ-stationer.

Best 73 Carsten / OZ4CG