[OZ-CONTEST] ARRL 10m CW OZ4O

Ole S. Andersen oz4o at osa.dk
Mon Dec 14 03:23:24 EST 2015

Hej,

Jeg deltog nogle timer i årets test. Man mærker tydeligt,
at vi er på vej nedad mht. condx på 10m.

OZ4O - Single-OP - 10m - High - CW Assisted
Total Time On 06:18

Software : N1MM Logger+ 1.0.5354.0

Band     QSOs     Pts  Mul
  28     207      828   67

Total    207      828   67

            Score : 55.476

Jeg var med en times tid lørdag formiddag. Troede jeg kunne
finde nogle JA-stationer, men ingen hørt. Hørte HS og XV ret
svagt og begravet i QRM. Til gengæld var der hul igennem til
2 VK2 stationer, så condx var svinget længere sydover.
Om eftermiddagen blev det til knap 1 time. Kun FL og CT staterne
blev det til (2 QSOer ), ellers var condx allerede gået mod
SA, da jeg kom på. Forsøgte med lidt CQ, men det gav kun 2 QSOer,
så det var S&P.
Søndag var der lidt flere QSOer at køre, og fik gang i et
enkelt kort run. Blev her kaldt af HS, nu meget kraftig,
og fandt XV lidt senere. Rigtig mange meget svage signaler på
båndet, hvor et kald kun blev besvaret med et CQ.. I alt blev
kun 6 USA stationer kørt fra 4 stater. Sidste QSO blev kørt
kl. 1532z, da var der ikke meget mere at komme efter.
Længere sydpå havde de dog bedre condx; højeste nummer fik jeg
fra PJ2T, nemlig #2426, og det var kl. 1243z søndag, så det var
der solen skinnede!

73 og på genhør

OZ4O - Ole