[OZ-CONTEST] Så er det 1 uge til at Kvalifikationsrunderne til WRTC 2018, starter.

Kenneth Hemstedt kenneth at hemstedt.dk
Sun Feb 15 06:59:22 EST 2015

Hej

...også sendt til DDXG og OZ5E reflektor, da jeg synes det er et
interessant emne,
som måske bør diskuteres lidt mere!

Lidt feedback på Hans Jørgens input, som er yderst relevant.
Jeg tror de 3 nye Teamleaders' fra F6KOP er yderst bevidst om den vinkel.
Vi har i alt tilfælde talt (skrevet) en hel om de her ting.

Og man har valgt at adopterer et par ting ...
Der er ingen freq-tabel til DQRM'erne. Så vi som operatører frit kan
vælge en ny freq.
Leaderboard'et på Clublog er bevidst fravalgt for ikke at skabe den
sædvanlige Big-Gun hetz om at nå alle bånd og modes først.
Det er nemlig med til at skabe unødig QRM

Men jeg ved også at der er et vågent øje på det med unique callsigns.
Den er så lidt svære at styre. K1N havde rigtig nok 25,6% unique
PJ4C, som jeg selv var med på havde 26,7% og 84.000 Q's
T32C fra oktober 2011 havde kun 23% men ud af over 200.000 QSO'er
TX5K fra foråret 2013 lå på 21,5% og 113.000 Q's
TO7CC som var den sidste jeg var med på, lå vi helt oppe på 31,8% men
"kun" 49.000 Q's
... måske noget med hvor og hvordan fokus ligger? Hvilken strategi der
lægges for ON-AIR aktiviteten?

Men som man kunne se på Den afsluttende runde af K1N,
så valgte de den sidste dag, eller de sidste timer, kun at køre ATNO
stationer!
*A*ll *T*ime *N*ew *O*ne.
Og de annoncerede at alle andre ikke ville blive logget!
Et nyt tiltag, som måske kan give et skifte til gavn for The Small Guns?

Og her er så min grund/indspark!
Er det en praksis man (i OZ-land) synes om?
Er det noget der skulle tages op som almindelig praksis på DXpeditioner?
Hvis det er noget som I mener man skal prøve på at gøre lidt mere i, så
var det da helt sikkert en
ting jeg med glæde vil tage op med dem jeg kender rundt omkring - og
ikke mindst spørge Bob K4UEE
om hvordan det konkret gøres i log programmet.

Jeg er dog ikke sikker på at det kan arrangeres på denne tur.
Men det var helt sikkert noget vi kunne og skulle tage en snak om i
pauserne på DX-mødet!

VY 73

Kenneth
OZ1IKY