[OZ-CONTEST] cqww cw fra oz8sw

Steen Wichmand oz8sw at mail.tele.dk
Mon Nov 30 08:22:22 EST 2015

Hello contesters,

For mig har en 48 timers contest for det meste bestået af een dag med gode condx, og een dag med dårlige - denne gang syntes jeg begge dage havde gode forhold.  Støjniveauet på 160, 80 og 40 var her usædvanligt lavt.Gid det må holde.

Målet var at forbedre sidste års qso antal (1450 qso) samt at få nogle nye lande, specielt på de lave bånd. Det første lykkedes ikke, men det sidste lykkedes, bl. a kan jeg savle over 8Q7DV på 160 m og TI5W på 80 m.

Antennen på de lave bånd er en sloper Alpha Delta DX-A, med højeste punkt 17 m oppe under beamen Mosley TA-54-XL.Det fungerede bare, blot måtte jeg jo hejse antennemasten ned ved 16 tiden søndag, og så var det slut med den contest.
To dage inden contesten ville nålen i antennerotorens kontrolboks ikke bevæge sig, men havde lagt sig til hvile på 180 grader, så jeg måtte tit ud og se hvad vej antennen vendte - coaxen skulle jo nødig snos rundt om masten.

Resultatet:

Contest         : CQ World Wide DX Contest
Callsign        : OZ8SW
Mode            : CW
Category        : Single Operator (SO)
Overlay         : ---