[OZ-CONTEST] CQWW CW OZ4O

Ole S. Andersen oz4o at osa.dk
Mon Nov 30 09:54:13 EST 2015

Hej,

Min part-time deltagelse i testen denne gang blev til en
gang 40M single band (næsten).
Resultatet blev:

OZ4O Single-Op - Single Band 40m CW - High Assisted
Software : N1MM Logger+ 1.0.5325.0

Band     QSOs     Pts  ZN    Cty
3,5       1       1    1      1
  7      491     863   27    101
 21       1       1    1      1
Total    493     865   29    103

Score : 114.180 (40m score: 110.464)

Condx syntes helt gode på 40m, og jeg brugte det meste af
tiden til at finde og kalde efter god DX. Lidt CQ blev det dog
også til. Jeg tror, det er første gang jeg er nået over
100 lande på 40m i en test, så jeg er helt godt tilfreds,
selv om det ikke er en høj score som sådan.
Antennen her er en inv vee dipol.

Grunden til single band denne gang, er forrige weekends kraftige
snefald. Mine trådantenner blev belagt med over 10cm tung
klistersne, og 160m inv L knækkede midt over, og et ben på min
80m dipol gav ligeledes op. Medvirkende var nok også, at opbindingen
var til et par fyrretræer, som sneen brækkede nogle store grene
af.. :-(
80m ant er sat op midlertidigt, lidt lavere.
Troede at sæson for have- og antennearbejde var slut, og det var
tid til Contest og DX !

Tillykke med de flotte resultater jeg har set indtil videre.
Tak for Qso til de par OZer jeg fik kørt, og også til 9H3EE/Henning,
som var mine afstikkere til 80m og 15m.

73 de Ole/OZ4O