[OZ-CONTEST] CQWW SSB - OU2V

Lars Erik Hinrichsen mail at oz1fjb.dk
Mon Oct 26 16:52:04 EDT 2015

Så kom der atter en af de contester hvor mikrofonen skulle findes frem, og
hostesaften stilles klar...

Jeg havde ikke rigtigt tid (igen), da jeg sku til KBH lørdag, og der var
også en 9 års børneføsdag om søndagen.

I perioden op til weekenden, observerede jeg nogle sjove udsving i solens
stråling, og havde min anelse om at der var noget ullent der ventede, og
ganske rigtigt så var der sjove og dårlige cndx. i slutningen af testen...
f.eks. ekko på 40m, og dyb fading også, samt meget svage signaler på 10 og
15m i den sidste del af contesten.

Som sagt var jeg ikke med 100 pct. men fik dog lidt i loggen... søndag
sagde jeg til xyl at jeg lige ville køre radio i een time, - det blev til 3
timer, med mange sjove oplevelser. bl.a. ham,, E73ESP, hans højtaler var
ikke lavet af B&O, for han skulle have mit call 10 gange, og opgav til
sidst... kaldte cq igen og...så blev jeg s.. sur !!, så efter hans cq sagde
jeg til ham at han skulle få sig en ordentlig modtager til næste contest,
hvilket så gjorde at han pludseligt fik mit call 100 pct. - haha, sådan kan
det gå.

På 15m og 10m, fiskede jeg flere stationer fra usa, og deres signaler var
så små at nålen ikke rørte sig, men typisk et kald og svar... helt
fantastisk.

rig.: TS930s, og acom 1011 / 600w. ant.: long-wire ca.28m op-hen-ned, med
atu i shack.

her er så resultatet.:

Callsign : OU2V
Mode : PHONE