[OZ-CONTEST] Fw: ARRLDX CW OZ4CG SOAB LP

OZ4CG oz4cg at live.dk
Mon Feb 22 13:15:08 EST 2016

To whom it may concern:

Hermed mit beskedne bidrag til den danske indsats i ARRL-DX-CW 2016.
Det blev en ren ørkenvandring lørdag med utrolig dårlige forhold.  Der var
m-e-g-e-t langt mellem hver QSO, og da jeg nåede hen sidst på eftermiddagen,
hvor signalerne fadede helt ud, var der kun kommet 51 QSO'er i kassen!!  Det
er vist det ringeste resultat nogensinde efter 4-5 timers indsats!  Så jeg
gik QRT!!
Søndag morgen var jeg lige oppe ved 04-tiden, men fandt hurtigt ud af, at
jeg roligt kunne sove videre.
Heldigvis blev det lidt bedre senere på morgenen, så antal QSO på 40M kom
helt op på 13!!  Og senere på dagen kom der liv på især 15 meter, så jeg alt
i alt nåede "op" på 187 QSO'er med en indsats på 8 timer. Da var jeg glad
for den 15M dipol, som Jørgen, OZ8AE inspirerede mig til sidste år!!
Der var ikke mange nye stationer i loggen, for det er jo især de sædvanlige
store, kraftige conteststationer, der kommer igennem, men jeg fik da QSO med
selveste N1MM for første gang,
Det blev til 30 US-stater og 4 VE-distrikter ialt.
Alt blev selvfølgelig kørt med S&P, da de mange KW-stationer jo ikke levner
meget plads til "small pistols" ;-)
- og det lykkedes da at vriste "Bornholmsmesterskabet" fra Karsten, OZ4FF...
Hi!

Best 73 Carsten / OZ4CG