[OZ-CONTEST] ARRL-DX CW OZ4O SOAB HP

Ole S. Andersen oz4o at osa.dk
Mon Feb 22 08:29:43 EST 2016

Hej,

Jeg deltog i år kun part-time i testen.
Resultatet blev:

CallSign Used : OZ4O - SINGLE-OP - NON-ASSISTED - ALL HIGH CW
Default Exchange : 500 (w)

Software : N1MM Logger+ 1.0.5481.0

 Band     QSOs     Pts  Sec
  3,5      20      60   13
    7      44     132   19
   14     222     666   40
   21     166     498   44
   28      22      66   12

Total     474    1422  128

           Score : 182.016

Jeg havde håbet på, at kunne afprøve min nyopsatte inv L til 160m,
(den gamle (af RG58 coax) blev trukket tynd, og gik midt over under
den tunge sne sidst i november). Ved testens start ingen NA
Prøvede igen lørdag morgen ved vores SR, men hørte kun een meget
svag NA og en ok læselig HK station på 160m. Kørte nogle få på
40m i stedet.
Hen ad midnat lørdag, kun nogle få på 40m blev kørt og 3stk 80m
efter en god times lytning. - Søndag morgen samme mønster, nu i alt
39 QSOer i loggen, kun 40/80m... tamt. - Ved 1500z-tiden søndag,
skulle jeg lige prøve igen; lidt signaler på 10m, men svage
forhold. Gik på 15m, kraftige signaler, så s/p båndet over,
og så CQ. Det gav hurtigt mange QSOer i loggen, så da det
tyndede ud, ca. 1800z, fik 20m en tur. Også her fine signaler,
selvom jeg ikke kom så langt vestover, som på 15m. Med en enkelt
times pause, blev jeg ved til slut, med 40/80m til sidst.
Bortset fra de 2 runs på 15/20m, så blev det meste kørt ved s/p.
160m, well, det må vente til en anden gang.

73 og på genhør
Ole - OZ4O