[OZ-CONTEST] OZ7BQ REF CW SOSB 20 M LP

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Sun Jan 31 14:07:58 EST 2016

Benyttede denne weekend til at afprøve en lodret dipol til 20 M. Dipolen er tænkt til at erstatte en deltaloop til 20 M, som fungerer rigtigt godt, men fylder for meget i min lille have.Afprøvning sker ved at følge tilbagemeldinger fra Reversebeacon på internettet på mine CQ opkald. Og når jeg så alligevel ligger og med mellemrum kalder CQ kunne jeg jo lige så godt køre test samtidigt.
Forsøget lykkedes ganske godt, men jeg skal prøve videre i de næste par dage.Det er i øvrigt interessant, at der er ganske mange tilbagemeldinger på Reversebeacon, selvom båndet lyder helt dødt.

Kørte kun 20 M med 100 W.
Det blev i alt til 126 QSOer med 63 dept incl. FM og FG. De to sidste begge et par timer efter solnedgang, hvor 20 M stort set var dødt.
claimed score 8320 points.
73 Hans Jørgen, OZ7BQ