[OZ-CONTEST] CQWW 160m CW - OU2V

Lars Erik Hinrichsen mail at oz1fjb.dk
Sun Jan 31 16:48:57 EST 2016

Så løb en af vinter-contesterne af stablen.

Jeg havde jo forberedt min tx-antenne til Stew Perry testen, og havde
planer med at optimere med en rx-antenne, men den nåede ikke at blive
samlet inden testen, jeg klarede mig dog fint nok med inverted U antennen
(TX og RX), samt en xtra rx, beståenden af en ft-857 der er tilsluttet en
LW-antenne. Begge radioer, icom 728 og ft857, er så syncronstyret af min
SDR-RX som kan spejle data-cat til wintest programmet. Det gør så at begge
radio rx følges ad, og er en billig form for diversity-rx, og det kan
anbefales at afprøve det system.

Nok om udstyr, cndx var nok ikke det bedste, selvom der stod "GOOD" i
forudsigelserne, jeg hørte til tider stationer fra amerika, men de var så
svage så det var ligesom når man har glemt antennen... jeg fik dog en
håndfuld i hus.

vy73 de Lars...

Contest : CQ World Wide 160-meter Contest
Callsign : OU2V
Mode : CW
Category : Single Operator - Assisted (SOA)
Ant : Inverted U with whip extender. + ATU.
Band(s) : Single band (SB) 160 m
Class : High Power (HP) 600w til 1kw.
Zone/State/... : 14
Locator : JO55SI