[OZ-CONTEST] WPX CW OU2I SOAB LP

Henning mail at oz1bii.dk
Mon May 30 05:21:19 EDT 2016

Det var så WPX CW for i år.
Jeg startede på 40 og 80m (og enkelte 160m) og det gik jævnt de første to
timer men så begyndte det at svinde ud i stationerne. Så jeg gik i seng ved
klokken 03z.
Starter igen omkring 07z og det går stille derudaf med en gennemsnitsrate på
omkring 40-50 i timen.
Jeg kørte igennem med små pauser helt til kl. 23z
Dernæst et par timer på 40m omkring søndag morgen kl 06z.
Pause indtil klokken 17z søndag aften. Nu gik det lidt stærkere på både 20
og 40m og jeg fik en udmærket rate på omkring 66 QSO/time.

Lørdag morgen fandt jeg ud af at OZ4CG (Lo) og OZ2TF (Hi) var med på
CQCONTEST.net så jeg prøvede om min internetforbindelse ville være med. Jeg
har et gratis (200MB) Telenor SIM kort i PCen og dårlig dækning. Men jeg kom
igennem af og til, og kunne komme med på scorelisten.
Carsten var et godt stykke foran mig, men søndag morgen lykkedes det mig at
komme forbi. Det forspring varede dog ikke længe. Søndag aften da jeg
startede igen var han langt foran mig.
Jeg knoklede på og begyndte langsomt at indhente ham. Men selv om jeg fik en
masse Amerika multipliers på 20m kunne jeg dog ikke komme forbi. Godt scoret
Carsten  :o)

Jeg kørte OZ6TL som eneste OZ. Men jeg hørte OZ4CG, OZ5E, OZ2TF, OZ1AAR,
OZ5KU m.fl.
Og jeg kørte også OX5T på 20m. Hørte ham på 40m men kunne ikke komme
igennem.
Herunder kan du se mit resultat.

---------------- - - - - - - ----------------- - - - ------------------
CQWW WPX Contest, CW

Call: OU2I
Operator(s): OZ1BII
Station: OZ1BII
Class: SOAB LP
QTH: JO45RF

------------
  160:   17
   80:  136
   40:  272
   20:  450
   15:  145
   10:   76
Total: 1096  Prefixes = 554  Total Score = 1,106,892

Rig: Elecraft K3 - 100 Watt
Ant: 20mtr wire as Inverted-L up 12mtr
See you in the next CW Contest
Vy 73 de OZ1BII Henning