[OZ-CONTEST] Fw: WPX CW OZ4CG SO(A)AB LP

OZ4CG oz4cg at live.dk
Mon May 30 13:38:07 EDT 2016

Hermed resultatet af årets WPX-CW her fra stationen.

Jeg havde besluttet at følge samme strategi som sidste år, det vil sige:
køre mest muligt 40M (2 p. i stedet for 1 p. for QSO med eget kontinent og 6
p. for DX) og køre nat/morgen begge dage, for at få mest mulige points på
DX, da der plejer at være gode åbninger til NA i de mørke timer.
Det viste sig at være en god idé lørdag morgen, men søndag morgen var der
langt mellem DX-stationerne!
Generelt kan det virkelig mærkes, at condx er meget anderledes end sidste
år.
Resultatet viser da også, at det samlet kun blev til 78 QSO'er med NA og SA,
i modsætning til 250 i fjor!  Og det blev heller ikke til mere end 75
DXCC-lande, hvor jeg de seneste par år har ligget omkring 95-100 lande.

Mine forsøg på at få nogle "RUNs" i gang (svært med LP) lykkedes ret godt
lørdag eftermiddag og især søndag morgen. Begge gange med en rate på 80-85
QSO'er i timen.

Lige som Henning, OU2I, syn's jeg det er sjovt at kunne følge stillingen
løbende på CQCONTEST.net, og jeg havde da også god motivation i løbet af
lørdagen ved at se, at Henning, OU2I, var noget bagefter. Til gengæld var
han langt foran søndag morgen, da jeg efter 6 timers søvn var klar til at
fortsætte! Men det fik jeg jo heldivis indhentet, fordi Henning holdt en
lang pause søndag! Men jeg regnede faktisk med at blive overhalet, da jeg så
mig nødsaget til at slutte ca 20:30Z søndag aften, fordi jeg skulle tidligt
op til et møde i dag formiddag!

Jeg fik QSO med OZ7YL og OZ5E, og jeg hørte OZ2TF et par gange uden at kunne
komme igennem.  Jeg tror også, at vi fulgtes ad et par gange op ad båndene,
Henning, for jeg hørte flere, der havde QSO med dig, uden at jeg dog at
kunne høre dig!

Alt i alt dog under de gældende vilkår en rigtig udmærket contest!

CU in next CW-Contest!

Best 73 Carsten / OZ4CG