[OZ-CONTEST] CQWW CW OU2W SOSB 40M HIGH.

Nils Bo Hermansen oz1eta at gmail.com
Wed Nov 30 11:18:42 EST 2016

DR OM  contesters

Så blev mothers of all contests overstået.

Sikke et brag af en test.

Herfra skal lyde et kæmpe tillykke til Thomas for en helt utrolig indsats på
EA(.

Derudover også lige så stort tillykke til Kenneth og Alex for en gigantisk
score på HK1NA.

I gør os stolte og jeg er sikker på world wide anerkendelse.

Jeg havde spurgt OZ1BCG om jeg kunne kører en SOSB 40M entry fra Sørens
setup og det fik jeg ok til.

Det blev en stor oplevelse med K3 og 3 el. monobander.

Jeg besluttede hurtigt dt denne gang måtte det være jeg skiftede til nyt
logprogram N1MM logger +.

N1MM er en oplevelse på både godt og ondt....men det skal nok blive godt i
længden.

At kører SOSB 40M har jeg aldrig prøvet tidligere men det var bare fedt at
kunne koncentrerer sig om kun dette fantastiske bånd.

Condx var virkelig dårlige på disse bredde grader. Der var en gigantisk
auroua over hele NA og polen.

Derfor var 3 pts runs til NA nærmest udelukket og det blev kun til NA
stationer lørdag aften 2200 utc og 3-4 timer frem.

Derimod var det meget bedre mod Asien. Gode runs lørdag/søndag eftermiddag
aften.

Det hele skal ikke være klagesang for jeg må sige at 40m viste sig som et
helt vildt fedt bånd hvor det gælder om at bruge meget af det jeg har

lært igennem tiden omkring hvordan båndet skifter karakter over døgnet,
hvilken beamretning skal bruges sort/long path.

Kørte 38 zoner / 143 lande så jeg er faktisk rigtig godt tilfreds. Det som
vi ikke kan på dette sted på jorden er at få de vitale

pts qsoer i loggen - det kræver noget jeg ikke ved hvor kommer fra ;-)

Det kører bare virkelig fantastisk far Sørens QTH og jeg er dybt taknemmelig
for at Søren og Merete åbnede deres hjem

for mig hele weekenden. Det var en fed oplevelse, virkelig hyggeligt og
radiosport på et højt niveau som jeg er vild med.

Tak til alle for qso og jeg håber vi får flere OZs med næste år.

73

Nils Bo

OZ1ETA

                  CQWWCW Summary Sheet