[OZ-CONTEST] OZ8AE Oceania Contest 9. okt 2016

Jørgen Christensen jorgenchr55 at gmail.com
Sun Oct 9 07:45:34 EDT 2016

Hej

Beskedent bidrag fra årets contest.
Kom hjem fra fest lørdag aften kl. ca. 2200 dansk tid.
På 40 meter lå den ene VK station efter den anden og med 559 til 579 på min
G5RV.

Alligevel gik jeg tilbage til stuen for at gennemse dagens nyheder, i håb
om at nogen havde fundet Thomas OZ1AA da han ankom til Rådhuspladsen i
København om eftermiddagen.

Desværre lykkedes det ikke at finde noget som helst.

Da jeg igen kom ind til radioen var condx til VK forsvundet.

Søndag morgen var der igen condx til ZL/VK på 40 meter men slet ikke med
samme signalstyrker.
Ved start af N1MM+ blev programmet blokeret af Bitdefender.
Anden gangs start klagede den over com porten - og gentagne gange genstart
af PC eller radio gav samme resultat.
Fik så nærlæst hvad programmet gav af fif under VFO fanen - endda skrevet
med rødt men med en tekst info der forsvandt efter 10 sekunder.
Fik åbnet VFO A feltet så meget at jeg fik nærlæst hele meddelelsen og
efter at have gjort som N1MM forslog så virkede programmet.
Uheldigvis var det lige da ZM4G med ZL2IFB skrev: QSY til 80 meter (ca.
0755lt)
Ikke meget mere at komme efter så jeg smuttede på 20 meter og kørte bare 9
QSO-er

9 QSO-er, 9 point x  5 prefixer     ialt 45 points.

Det rækker nok ikke til noget som helst men loggen skal da indsendes.

Håber andre fik en god weekend og fik kørt mere end disse sølle 9 QSO-er.
Hørte OZ7BQ - vist nok på 40 meter.

73 Jørgen OZ8AE