[OZ-CONTEST] OCEANIA CW OZ7BQ LOW

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Sun Oct 9 09:55:48 EDT 2016

Hej.
Det var godt nok en sej omgang i år. 12 QSOer blev det til i alt.
Startede ud på 20 M lørdag morgen. Hørte ZL4YL, men her var pile-up alt for stor til at jeg kunne være med, ellers var der ikke noget at høre her til trods for at jeg blev "hørt" af VK4CT på Reverse Beacon med omkring 15 - 17 dB SN. Så jeg forsøgte mig først igen ved 13 tiden UTC og fik 5 VK stationer og 9M6 i løbet af et par timer.
Hørte flere YBere, men kom ikke igennem Syd- og ØST-EU muren.

Forsøgte mig igen lidt efter vores lokale solnedgang, hvor der kan være åbning mod VK/ZL, men hørte intet, hverken på 40 eller 20 M, og kunne heller ikke se noget på Reverse Beacon fra VK4CT. Han hørte tilsyneladende heller ikke andre i nord-EU på det tidspunkt.
Startede igen omkring 05 UTC lidt efter vores solopgang på 40 M, hvor det blev til 3 ZL stationer, som i perioder lå kraftigt. Men der var også mange andre der kunne høre dem, så det tog. Efter 1 til halvanden time fadede ZL ud og i stedet kom VK2 ind. På det tidspunkt var EU aktiviteten gået ned, så jeg fik 3 VK2 stationer i loggen.
Kørte un 1 VK2 lige før lukketid på 20 M og fik heller ikke "respons" på Reverse Beacon fra VK4CT, så forholdene søndag morgen var vist endnu dårligere end lørdag.
Min station som sædvanlig KX3 og KXPA med 100 W. Anvender en Mag-Loop på 20 M og en 8 M Vertikal på 40 M.
Samlet resultat  12 QSOer  32 points  7 prefix. Det skulle give et score på 224 points, som er på niveau med sidste år.
73Hans Jørgen