[OZ-CONTEST] Scandinavian Activity Contest (SSB og CW) nærmer sig med hastige skridt !

Kenneth Hemstedt kenneth at hemstedt.dk
Mon Sep 5 05:57:04 EDT 2016

Hej Alle sammen !

SAC CW og SSB nærmer sig med hastige skridt.
Ind til videre ser jeg kun OZ4CG og OZ8SW som Danske "aktivister" i
nogen af de 2 vigtige contester?

How Comes?

Der MÅ være flere der kan hjælpe lille Danmark ud af den her knibe med at
Ålands øerne og/eller Norge har vundet over os hver gang?

Nogen der har kikket på Scandinavian Cup på www.sactest.net for nyelig?
Nogen der har set hvor mange gange Danmark har ligget foran Norge og
Ålands øerne?
Du skal helt tilbage til år 2000 og 2001
Hvad værre er, i 2005, 2006 og 2007 samt 2009 og 2014 går det da helt galt.
Da er både Norge OG Ålands øerne foran Danmark !!

Kan vi ikke lave en slags general-mobilisering, hvor hver
funktionsduelig radioamatør
kører mindst 250 QSO'er på CW og 250 QSO'er på SSB - og uploader loggen?
Den kan i begge tester klares på en eftermiddag og/eller aften.
Til nøds kan søndag formiddag med en time eller to tages med til hjælp.
Tro mig - du vil synes det er sjovt da det er dig de er på jagt efter
- OG - du hjælper med til at vi kommer for an Norge og Ålands øerne.

Tag fat i ... dig selv - og din nabo Radioamatør - og denne så i sin
nabo Radioamatør - og så videre ...
Lads os mobiliserer! Hver QSO og hver log som Henning OZ1BII kan se
komme ind tæller mere end hver enkelt tror.

73's og God Kamp

Kenneth OZ1IKY