[OZ-CONTEST] CQWW RTTY OU4O

Ole S. Andersen oz4o at osa.dk
Tue Sep 27 18:44:46 EDT 2016

Hej,

Jeg valgte at deltage mest muligt denne gang.
Dog med en del kortere pauser. Forholdene har andre skrevet
fint om, og på 10m var det tydeligt, at vi går mod minimum.
10m var en skuffelse om lørdagen, 6 QSO'er blev det til.
Hver gang jeg skiftede bånd, løb jeg lige over 10m et par minutter.
Kaldte kort CQ nogle gange.
Søndag samme rutine, og fandt enkelte åbninger mod Syd Amerika ved
1315z tiden. Tilbage til 20m, med et check på 10m igen ved 15z tiden,
og nu var der liv til både EU stationer og SA. Mange var dog for svage
til at dekode korrekt.

Jeg synes det var sværere end vanligt, at få gang i et bare lille run,
så over 50% af QSO'erne er fundet ved S&P, vil jeg tro. Jeg valgte
efter en ca. 10 minutter CQ uden svar, at lede stationer op selv.
Ofte gav det flere QSO'er end langvarig CQ kalden.

Jeg var ikke på cluster denne gang, men checkede Reverse Beacon ind
imellem, for at se, hvordan jeg kom ud. Derfor Assisted.

Jeg er denne gang tilfreds med resultatet, især antallet af
multis synes at bekræfte, at min megen S&P har båret frugt. Jeg havde
dog sat næsen op efter flere QSO'er, men condx taget i betragtning,
er jeg :-)

Mit resultat blev:

CALLSIGN: OU4O
CLUB: Danish DX Group