[OZ-CONTEST] OZ3SM CQ WW 160 meter

Stephan Muller stephanmuller1111 at gmail.com
Mon Jan 30 08:50:19 EST 2017

Hej,
Igen i år en god og speciel contest at vaere med i.

Sidste aars 160M contest koerte jeg med samme antenne, en 80M loop
vertikalt ophaengt med trappestige lige ned i radiorummet.
med K3/P3 combo og 100W. Det blev til 660 QSOer.
I aar samme opsaetning, dog med 600W ud, en klassisk parallelafstemt
linkkoblet tuner og et bedre jordplan under loopen.
De forste 500 QSOer kom i kassen efter 9 timers running fra contest start
med nogle faa S&P runder for
at samle multipliers. Kl 00:55 glaedede det mig at blive kaldt fra 7Z1SJ,
og kl 07:14 kaldte den foerste US-station.

Fortsatte loerdag aften. Da gik det noget mere traegt, man havde jo koert
langt de fleste. Kl 22:17 til 01:14
blev jeg kaldt af en stribe US-stationer. Det har jeg ikke tidligere
oplevet på dette tidspunkt.
Anvendte nu den strategi at koere et par timer, lave en lang pause, og saa
igen et par timer. Ideen bag dette
er at der kommer et naturligt skift i contestdeltagere og dermed nye calls.

Det blev til ialt 20 timer med 822 QSOs eksl. dupes.

Med de 100W sidste år havde jeg svaert ved at holde min frekvens. Det var
ikke tilfaeldet med 600W. Det et en stor forskel med 600W til det positive.
At blive kaldt fra US-stationer på sin runningfrekvens har jeg ikke oplevet
tidligere paa 160M baandet. Koerte ogsaa flere countries og zoner med 600W.
P3 panadapteren er uundvaerligt udstyr. Uden den er det naesten umuligt at
finde en runningfrekvens.

Tak til OZ Hams  OZ: 0B; 1AAR; 1ADL; 2TF; 4MD; 4O; 8AE; 8AP; 8SW, OU2I for
at kalde mig under contesten.

Vy 73, Stephan
OZ3SM

LOCATION: DX