[OZ-CONTEST] WPX CW ZA/OU2I (OZ1BII) SOAB LP

Henning mail at oz1bii.dk
Wed May 31 18:40:59 EDT 2017

Hej
Det blev en spændende test hvor forholdene svingede fra plus til minus og
det var svært at forudsige hvornår det var godt hvor.
Men 40 meter blev helt klart et hit og det var her jeg hentede point sammen
med 20 meter.

UCXlog programmet har fået en ny funktion som hedder "Compare". Når man
klikker på knappen kan man vælge hvilken test der skal sammenlignes med og
så bliver de to år stillet over for hinanden. Det er således ganske nemt
(realtid) at se om man forbedrer sig.
Jeg valgte at sammenligne med WPX fra 2015, hvor jeg også kørte som ZA/OU2I
og slutresultatet for Compare blev:

	160	80	40	20	15	10	total
QSO	14	141	201	-17	-266	-130	-57
POINTS	28	284	498	-45	-411	-154	200
MULTIS	9	35	62	58	-156	-57	-49

Tallene viser forskellen, hvor de positive tal betyder at 2017 er bedst og
de negative tal viser hvor meget bedre det gik i 2015.
F.eks. viser det sig at på 15m kørte jeg 266 færre QSO her i 2017 og fik 411
mindre point og hele 156 færre multis.
Claimed points i 2015 var på 1.106.892 og i år var det 1.311.708

Der var en del stille perioder hvor jeg ofte skiftede bånd for at finde ud
af hvor de andre var.
På 20m havde jeg QSO med OZ6KS, OZ9XD, OZ2PBS, OZ8SW, OZ4ACK, OZ7BQ/P,
OZ1TTT, OZ1AAR, OZ/DJ5LA og OZ7YY.
40m gav følgende: OZØQ, OZ3SM, OZ/DJ5LA, OZ7YY og på 80m mødte jeg OZ4CG og
OZ8X.
Flere af jer gav en rapport og et lavt nummer - fint at I kaldte ind og gav
point og multiplier - tak for det.

  Vy 73 de OZ1BII Henning