[OZ-CONTEST] SAC CW OZ4CG SOAB(A) LP

Carsten OZ4CG oz4cg at live.dk
Sun Sep 17 13:35:51 EDT 2017

Tja, hvad skal man sige?

Først vil jeg sige til lykke til Henning med et flot resultat fra superstationen! Næsten 1200 QSO'er og over 300.000 points! Flot!

Men det blev jo også lidt nemmere, når du, Kenneth strækker våben så tidligt... Hi!

Ellers vil jeg sige, at det blev en anderledes oplevelse, end forventet...  ;-)

På den ene side er jeg  utrolig glad for, at det kunne lykkes at nå mit mål om 500 QSO'er i lyset af de højst mærkværdige forhold vi blev budt! Men jeg har aldrig oplevet at måtte kæmpe så længe for hver QSO på 20m!

Når det begyndte at gå ud over motivationen, valgte jeg heldigvis at gå på 40m, hvor det faktisk kørte rigtig godt!  Der blev også over halvdelen af alle QSO'er kørt!! Hi!

Og så var jeg heldig, at den ellers "normale" aftenstøj på 80m på S7-9 ikke var der lørdag aften, så fra ca. 17 Z og 3 timer frem fik jeg et run på 160 QSO'er! Det pyntede på situationen!!

Til gengæld gik jeg nok lidt for tidligt QRT for at få et par timers søvn (fra 21:30 Z) og da jeg igen var QRV ( ca. 00:30 Z) blev det kun en halv time, med 3-4 QSO'er!   Så tørnede jeg ind igen, og stod op ca. 03:30 Z, for at opdage, at det var det samme: Næsten intet at høre på nogen bånd!

 Men da det lysnede i øst, begyndte der igen at komme lidt liv i 40M, så fra ca. 05 Z til 08 Z fik jeg et par runs med ialt ca. 70 QSO'er. Det hjalp lidt på humøret...

DX'er var der kun 20 ialt, og kun een K, een PY, JT5, og ellers UA0 for resten.  Så af båndlande var der ikke meget nyt.

Ved en gennemgang af min log, hvor jeg lægger contest-QSO'erne ind for at styre QSL, m.m. opdagede jeg, at der er en del stationer, som jeg kun har kørt i diverse SAC-tester. Særlig englænderne er åbenbart glade for SAC, for der er flere, som jeg kun har kørt i diverse SAC-tester gennem årene, men som ikke er med i andre tester!  Lidt sjovt!

Alt i alt godt 500 QSO'er på knap 17 timers QRV er vel OK - forholdene taget i betragtning. Det rækker jo i hvert fald til et bornholmsmesterskab... Hi!

Best 73 Carsten /OZ4CG