[OZ-CONTEST] SAC CW 5Q6EE (OZ1BII) SOAB HP

Henning mail at oz1bii.dk
Mon Sep 18 05:18:38 EDT 2017

Hej og godmorgen.
Nu er jeg vågnet op igen efter den hårde lange weekend.
Under testen fik jeg 1½ times søvn mellem 23.50z og 01.50z. Det tog mig en
halv time at komme op fra madrassen  ;o)
Med toiletbesøg og 2 spisepauser blev det til knap 20 aktive timer.

I Hønsehuset er der god internetforbindelse så jeg fik mig meldt til både
cqcontest.net og den nye COSB.
COSB-   https://contestonlinescore.com/scoreboard/?contest_id=57
CQContest-  http://cqcontest.net/view/readscore.php
Jeg brugte UCXLog programmet og det kan automatisk uploade til dem begge.

Lidt før teststart kiggede jeg på CQContest og til min forbløffelse stod
OZ1IKY til at køre All Band. Jeg havde ellers hørt om en 40 eller 80m SB.
OK - så var der lagt op til LIVE konkurrence. Da jeg kiggede et par timer
inde i testen førte Kenneth og det var fordi han havde ca 10 multipliers
mere.
På et tidspunkt var jeg ca 100 QSO'er foran ham men hans multipliers holdt
ham pointmæssigt foran - øv. Men der var da et par gange undervejs jeg var
foran :o)
OZ2TF var også godt med og så ud til at have gode multipliers.
OZ4CG rykkede godt med LP (som altid) og det var da flot med 535 Qs i
slutresultat.

Jeg startede ud på 15m for at se om jeg ku få et par multipliers men da der
ikke var kommet QSO'er i loggen 12.05z skiftede jeg til 20m og fandt en
frekvens og så gik det derudaf.
2 timer senere, med 165 Qs i loggen lyttede jeg på 15m uden held og skiftede
så til 40m hvor det faktisk gik endnu hurtigere.
Et smut på 20m efter en times tid og fik et mange W og en VK. Lytte 15m,
intet, og tilbage til 40m (HS - 4Z - 7Z)
16z lytte 15m og 10m - intet. Prøve 80m men ikke megen aktivitet. Et par
W-stationer på 20m. Tilbage til 40m som kørte godt.
19.30z på 80m (HZ - JT - 4X - 7Z).
Men efterhånden ikke meget at lave andet end at skifte bånd, så jeg lukkede
radioen og lagde mig på madrassen.

Da jeg startede var jeg (pointmæssigt) et godt stykke efter OZ1IKY så det
gav mig lige gejsten tilbage.
80/40m i langsomt tempo indtil 07z hvor der kom gang i 20m og det gav et par
JA.
08.05z fik jeg min første QSO på 15m. LY2NK kaldte CQ.
08.32z fik jeg nummer 2 - 4K9W.
10.03z QSO nummer 3 - UT4U.
11.10z den sidste - YR9F.
11.50z - fik min sidste multiplier på 20m (EA6).

Du kan se analyse af mit resultat her:
http://oz1bii.dk/sh5/2017-SAC-CW-5Q6EE/

På båndene hørte jeg OZ1IVA, OZ4CG, OZ7KJ, OZ2TF, OZ4FF, OU2W.
Og der var en del OH og SM som kaldte mig. Nogle af dem var lidt svære at få
forklaret at 5Q er OZ-land, hi hi.

En kæmpe tak til Andrew og Jan for lån af stationen og til alle
antenne-folkene for det store arbejde med at få alle antenner op og køre.
Det arbejde er ikke færdigt endnu. Der er en 15m beam og en 4-square til 80m
på vej. Spændende projekter.

Og her er så mit resultat fra weekenden: