[OZ-CONTEST] OZ7BQ SAC_CW SOAB LP.

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Mon Sep 18 08:19:07 EDT 2017

Hej,
Også en lille beretning herfra. Forholdene har flere allerede kommenteret. Jeg kan kun tilføje, at de i år desværre var ringere end sidste år. For bare et par uger siden var der åbninger på både 10 og 15 M, så jeg havde indrettet mig med mulighed for at nogenlunde let, at kunne komme på 10 og 15 M, hvis der var åbninger. Det blev der desværre ikke brug for.Også jeg startede så ud på 20 M lørdag eftermiddag, men forholdene var meget ustablile, men interessante. På et tidspunkt kunne jeg kun høre HS0ZIA og fik QSO med det samme. Men det gik for langsomt, så jeg skiftede til 40 M, hvor der var meget mere aktivitet.Mit mål var at køre så meget som muligt i Run mode, og det lykkedes fint på 40 M, selv med 100 W og en mag-loop antenne. Så godt, at jeg ikke rigtigt fik fulgt op på om der var DX på 20 M sidst på eftermiddagen.Skift mellem 40 og 80 M sker ved at tage en antenne med og sætte en anden op. Så mens der endnu var lidt lys, satte jeg spiderbeam masten op med en inv-L til 80 M, men inde jeg gik i seng, skiftede jeg spiderbeam masten ud med en fiskestang med min 40 M vertikal, i forventning om at jeg søndag morgen kunne fiske DXere på 40 M.Det lykkedes ikke, det havde nok været bedre at være blevet på 80 M.Søndag fortsatte festen på 40 M. Ind i mellem et tur på 20 M og lidt nyttesløs lytten på 15 M. Hørte kun OH stationer her!
Nå det endte med 466 QSOer på små 14 timers aktivitet. Der næsten 200 QSOer og 90.000 points mindre end sidste år.
Scandinavian Activity Contest, CW

Call: OZ7BQ
Operator(s): OZ7BQ
Station: OZ7BQ

Class: SOAB LP
QTH: jo65fv

  80:  113    22
  40:  238    32
  20:  115    27
  15:    0    0
  10:    0    0
Total:  466    81  Total Score = 77,598

Poor conditions last year. This year was worse. The A-index 30+ and the K-index
never under 4. Only a few hours saturday night on 80 M. 40 M carried the load,
and 20 M was on and off saturday afternoon amd sunday morning. Saturday mainly
off.
Never heard Oceania or SA.

73
Hans Jørgen