[OZ-CONTEST] OK resultat trods dårlige cndx i Stew Perry 160m contest.

mail at oz1fjb.dk mail at oz1fjb.dk
Sun Dec 30 15:06:53 EST 2018

Hej alle.

Her en lille rapport fra min deltagelse i Stew Perry Contesten igår..

Alt var linet op, mht. N1MM, Antenne GP, mv. men det var ikke uden
besvær...

Inde i den første qso fandt jeg udaf at min F2-tast på min nye pc ikke
var så god.. så den skulle ha et dask for at give rapport, øv... lidt
senere begyndte mit pa at klikke i relæet, selvom jeg sendte..- fejlen
var at delay i min TS480 var sat kortere end den tid der var sat i N1MM,
så da den var justeret forsvandt klikket.

Det var så den første tørn, lørdag eftermiddag.. et par timer senere gik
jeg så igang igen... og efter et par kontakter, ville min n1mm ikke
taste rapport, og var ret umulig...fejl var at pc havde flere
usb-enheder end den kunne klare, og da de blev fjernet forsvandt
problemet..

Jeg er efter denne test, hvor jeg kun benytter min nye bærbar for 2.gang
i contest, blevet overbevist om at de tastaturer som idag monteres på
bærbare pc, er noget man i daglig tale kalder,,, markværk.. underligt at
det vigtigste på en bærbar-pc er det der er det billigste på den.. jeg
skal ha en stationær op igen..

Nå, men der kom kun ganske få stns fra usa før midnat, hvor jeg tørnede
ind på køjen kl.03, for at stå op igen kl.0645.. hvor der også var en
del fra usa. Men signalerne var ganske svage s1 - s5, ikke som tidligere
på ugen hvor der var fine signaler på s7. Hørte vist kun 1 stn. fra
canada...
Samlet gav det kun 13 us-stationer.

95 pct. var i run-mode. resten var s/p med begrænsning af at mit swr<3
kun er i den lave ende.. 1810 - 1825 khz..
det bliver rettet inden næste lowband contest.

her er så mit resultat efter 6 timers total contest..:

  Start Date : 2018-12-29

     CallSign Used : OU2V
       Operator(s) : OZ1FJB

Operator Category : SINGLE-OP