[OZ-CONTEST] Erklæring fra OZ0J

OZ0J/5Q2T - Joe oz0j at oz0j.dk
Sun Jul 29 16:42:56 EDT 2018

OZ5RB, Hans Bonnesen, som bl.a. er repræsentantskabsmedlem i det kommende
repræsentantskab af landsforeningen Experimenterende Danske Radioamatører
(EDR) har i dag valgt at skrive en meget farvet version af EDRs seneste
historie. Desværre har OZ5RB valgt ikke at oplyse om hele sandheden i den
hovedbestyrelse, hvor jeg var næstformand. OZ5RBs udgave er i den grad
farvet af at, det er ”synd” for OZ8XW og OZ5KM, det begge sad i samme
hovedbestyrelse.

Når et kommende medlem af EDRs repræsentantskab (EDRs højeste myndighed)
vælger at komme med en – efter min menig – meget ensfarvet og uberettiget
kritik af det HB, jeg var en del af, må jeg konkludere, at der blandt EDRs
medlemmer stadig er kræfter, der dels ønsker at svine mit navn og rygte til,
og dels ikke ønsker min frivillige arbejdskraft for danske radioamatører.

På den baggrund har jeg d.d. fjernet mine manualer på
http://oz0j.dk/download/ Manualerne findes endnu, men de skal fremover
bestilles på oz0j at oz0j.dk <mailto:oz0j at oz0j.dk>  af den person, der ønsker
dem. Jeg vil derfor fremover bestemme HVEM, der får mine manualer. Det
gælder nuværende og kommende versioner.

Hvis du mener, at det er en forkert beslutning, så kan du starte med at
kontakte OZ5RB og spørge ham, hvorfor han har skrevet denne meget farvede og
ikke helt sandfærdige historie.

Er du stadig medlem af landsforeningen EDR, så log på www.edr.dk
<http://www.edr.dk>  og kommenter på OZ5RBs indlæg. Det finder du på
https://edr.dk/da/forum/edrs-nyere-historie-hidtidige-sk%C3%A6bne-og-fremtid

Er du ikke længere medlem af landsforeningen EDR, så kontakt OZ5RB direkte
på hans e-mail. Den finder du på http://edr.dk/da/page/foredrag under OZ5RB.

Grundet OZ5RBs omtale af bl.a. mig som medlem af daværende HB, så har jeg
formentlig også udarbejdet min sidste hjælpefil til IARU HF Championship og
RSGB IOTA contesterne. Dette vil jeg meddele N6TV, Bob og VE2FK, Claude i
nær fremtid, herunder hvilken begrundelse, jeg har valgt at stoppe dette
arbejde.

Min beslutning om danske manualer er endelig og laves ikke om. Det kan du så
takke OZ5RB og hans indlæg for.

Jeg vil fremover i stedet bruge min fritid på at være mere radioaktiv. En
evt. genindmeldelse i EDR er nu en saga blot. Jeg takker OZ5RB for at have
taget den beslutning for mig for good.

73 Jørgen OZ0J