[OZ-CONTEST] OZ7BQ/P QRP fra Fanø EU-125.

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Tue Jul 31 06:22:51 EDT 2018

Hej,
Igen en fin DXpedition oplevelse. Som Island-Station kan man selv med QRP køre i running mode. Ikke så længe som HP og LP stationerne, men dog op til 40 QSOer pr time lørdag aften på 20 M.Startede ud på 10 M, men efter kort tid kom der et gevaldigt tordenvejr og voldsom regn, så jeg måtte flytte indenfor. Fandt et par korte ledninger, som kunne sættes op fra loftsbjælkerne og ned til KX3. Det gik fint på 10 M.Om fredagen var det for varmt til at jeg kunne tage mig sammen til at teste den 6 m lange vertikal, jeg havde planlagt til brug på 20 og 40 M. Da jeg efter regnvejret gik i gang på 20 M var støjniveauet, så højt, at jeg var ved at opgive. Forskellige forsøg på sammenkobling hjalp ikke.Heldigvis havde jeg i sidste øjeblik inden jeg tog hjemmefra lagt en stor type 31 clamp-on ferrit-kerne i oppakningen. En 6 vindingers strømbalun af coaxkablet lige før KX3 fjene støjen. Og så var det bare med at komme igang.
I en kort periode søndag formiddag var 40 M skip til Sjælland i top, og jeg fik OZ8SW og 5Q2A i loggen. Kørte også OZ/DM9EE fra Rømø, men hørte derudover ikke andre OZ stationer.Tak til Jørgen OZ0J for Multiplier filen til N1MM+
Resultatet blev 20 % flere QSOer end sidste år, men lidt færre multipliers og derfor nogle få procent lavere score.

Call: OZ7BQ/P
Operator(s):
Station: OZ7BQ/P

Class: SO24CW QRP
QTH: JO45EK
Operating Time (hrs): 16

   80:    0       0       0        0
   40:  123      24       0        0
   20:  151      27       0        0
   15:   45      14       0        0
   10:   40       8       0        0
Total:  359      73       0        0  Total Score = 206,955

Club: Danish DX Group

Comments:

Operated QRP with Elecraft KX3 and simple wire antennas from Fanoe Isl EU-125.
Not many DX stations in the log, but many Eu-stations. Running mode is possible
being an Island-Station, even with QRP, but you miss multipliers.
Nice, but short openings on 10 and 15 Meters.

Posted using 3830 Score Submittal Forms at: http://www.3830scores.com/

Tak og på genhør.
Hans Jørgen