[OZ-CONTEST] OZ7BQ 40 M SOSB Low.

Hans J Rasmusen OZ7BQ oz7bq at yahoo.dk
Mon Nov 26 09:06:23 EST 2018

Hi.I håbet om rimelige forhold havde jeg i år besluttet kun at køre 40 M. Det lykkedes over al forventning. Både lørdag og specielt søndag var der masser af aktivitet både DX og fra Eu. Signalstyrkerne var i perioder imponerende kraftige også fra DX stationerne.
Både lørdag og søndag formiddag lykkedes det at køre lange runs primært med Eu stationer, men de fleste multipliers og DX stationer måtte skaffes i S&P mode, hvor jeg lagde den ønskede DX station i B-vfo'en og så kørte S&P videre på A-vfo'en. B-vfo'en blev så checkket med mellemrum, indtil der var plads til en low power station.Det virkede fint og gav bla VK6LW, E2A, et par kinesere, KH7B mfl, men desværre ikke ZM4T, som ellers i perioder lå her med et pænt signal.(Når de var bedst, kørte de desværre US stationer).Jeg kører stadig non-assisted, men hvis QSO-antallet skal op, må jeg nok få sat N1MM op, så spots kan bruges. På den anden side virker det som om spotting oftes fører til en pile-up, hvor man med Low power har svært ved at blive hørt.

Jeg opdagede tilfældigt, at der var masser af aktivitet over 7040 KHz, helt op over 7100 KHz. Her var mange DX'ere og mindre QRM specielt om aftenen, når der var åbent til US og Caribbien.
 En helt igennem god contest oplevelse.

                    CQ Worldwide DX Contest, CW

Call: OZ7BQ
Operator(s): OZ7BQ
Station: OZ7BQ

Class: SOSB40 LP
QTH: jo65fv
Operating Time (hrs): 30

  160:
  80:
  40:  723    28      97
  20:
  15:
  10:
------------------------------
Total:  723    28      97  Total Score = 133,625

Club: Danish DX Group

Comments:

Wauw! Great contest. Conditions on 40M were fine most of the time, almost like
20 M or 10 M when open.
Caribbian and NA stations coming in almost to (local)lunch time both days. And
again soon after local sunset. Lots of station active all the way to over 7100
KHz.

With a little more training, a little better antenna and a bit more power I
could have made 40M DXCC in one weekend.
Rig Elecraft KX3/KXPA at 100 W and a vertical antenna.
Thanks and 73.
Cu and good DX
Hans Joergen (Joe). OZ7BQ

Posted using 3830 Score Submittal Forms at: http://www.3830scores.com/