[OZ-CONTEST] Gør dig klar til SAC CW den 15-16 september.

OZ1BII Henning mail at oz1bii.dk
Mon Sep 10 17:37:52 EDT 2018

Hej
Nu er der ikke lang tid til SAC CW og hvis du har nogle ting du lige skal
have ordnet inden, ja så er det faktisk ved at være tid nu.
Din radio, din antenne og din QTH kan jeg ikke hjælpe med men har du også
tænkt på:

Computeren og logprogrammet skal opdateres og CAT forbindelsen skal
kontrolleres og anden kommunikation mellem PC og radio tjekkes.
Kører du ASSISTED vil det også være en god ide at kontrollere
internetforbindelser. Det er ærgerligt hvis den første time af testen går
med indstillinger.
Indret din siddeplads så du sidder komfortabelt og har let adgang til alle
enheder.
Husk noget brændstof til hjernen og resten af kroppen. Mine favoritter er
chokolade, bananer, cola og vand - også gerne nogle grove kiks.

Så vil jeg opfordre dig til at du opretter forbindelse til de to online
scoreboards. Det er faktisk spændende at følge slagets gang på internettet
og se om du måske lige skal gi den en ekstra skalle eller om du lige kan
tage en time på øjet.
De fleste logprogrammer har indbygget automatisk upload som du kan
indstille. Vejledning til mange forskellige programmer finder du her:
https://contestonlinescore.com/blog/documents/

Husk at læse reglerne - der er ændringer (markeret med rødt):
http://sactest.fssa.se/blog/rules/

Har du spørgsmål til opsætning eller andet vedrørende SAC testen, så send
dem endelig til mig på  ha at oz2i.dk
Jeg vil svare dig så godt jeg kan.