[OZ-CONTEST] SAC CW OZ4CG SOAB(A) LP

Carsten OZ4CG oz4cg at live.dk
Sun Sep 16 09:19:31 EDT 2018

Så blev weekendens SAC-CW klaret!  Og da jeg var tvangsindlagt til børnebørns fødselsdag i Espergærde hele lørdagen, blev det kun til i alt godt 7 ½ times aktivitet på båndene.

Jeg startede ved 23-tiden DST og da var alt bortset fra 80m stort set tavse, men til gengæld gik det godt på 80m helt frem til ca. 00:30 DST.  Derefter lidt søvn til ca. 04:00 DST, hvor jeg lyttede over båndene, men alt var meget stille. Det blev dog til ca. 10 QSO'er inden jeg tørnede ind igen.

Desværre sov jeg så for længe her til morgen (sikkert p.g.a. rejsen), så da jeg endelig kom i gang igen v. 08:00-tiden DST var der godt gang i 40M indtil jeg skiftede til 20m ved 10-tiden DST, hvorefter jeg stort set blev på 20m resten af testen. Der var ikke noget at høre her på hverken 15 eller 10m.

Jeg havde jo på forhånd opgivet at kæmpe for Bornholmsmesterskabet, da jeg jo ikke kunne være QRV lørdag, men da jeg hørte Karsten, OZ4FF, midt på formiddagen i dag, stod vi næsten lige, og så måtte jeg jo hvæsse knivene...  Og det lykkedes at overhale ham! Hee

Det er også sjov at følge lidt med på http://cqcontest.net/view/readscore.php, og se hvor man ligger i forhold til de øvrige deltagere.  Synd, at ikke alle logger sig på her.

Jeg kørte RUN næsten hele tiden, og det gik rigtig godt! Det bedste run var 58 QSO'er med en rate på 120 QSO/tim og næstbedst 117 QSO'er med en rate på 92 QSO/tim!  Det var sjov!! Jeg blev spottet 4 gange, og så går det stærkt!

Så selv om det var deltidsjob i år, blev det en rigtig god oplevelse, og summen af anstrengelserne blev godt 81.000 points at lægge til den nationale indsats... Hee

Men da der i perioder var meget svage signaler og en del QSB, gemmer der sig nu nok en del fejl også.....

Nu bliver det rart med en lang gåtur og lidt frisk luft i lungerne ude i solskinnet...

Go' søndag til jer alle!

Best 73 Carsten / OZ4CG