[OZ-CONTEST] SAC CW - OZ5W SOSB 40M.

Niels Bo Hermansen oz1eta at gmail.com
Mon Sep 17 04:02:21 EDT 2018

Det var så EDR Roskildes først entry i SAC CW.

Jeg var desværre eneste op der havde meldt sig.

Derfor besluttede jeg at køre 40M signle band da jeg havde et familie
arrangement tidlig søndag middag.

Forholdene var meget svingende. Lige fra helt lukket omkring EU til åbninger
over hele kloden.

Især lørdag aften ved grayline rigtige fine forhold til JA.

Kort efter midnat helt åbent til NA.

Tidlig søndag morgen normal åbning til SA;NA og caribien.

Fra ca. 7.00 og et par timer fra var der virkelig gode forhold til OC.

Store signaler fra ZL og VK.

I følge reversebeacon blev OZ5W hørt maeget fint rundt omkring men ofte

var der ingen der kaldte fra de hørte områder.....mega underligt.

Alt er kørt i run mode med N1MM log software.

Det generede mig voldsomt at have OH0W liggende if 45 grader med meget
kraftige klik på +/- 40 khz i det meste af testen.

Fik mindst 10-12 dupes. Det underligt der ikke checkes før kald i den anden
ende !!!

Bortset fra det er SAC bare en fed test. Der var god aktivitet.

Det var sjovt at følge med på live scoreboard.

Dejligt at se vi var så mange OZ stationer med.

Vi må håbe det rækker til en anstændig placering i Polar battle.

Tak til OZ1BCG support team og værtsskab. Det altid en fornøjelse.

73

OZ1ETA

Nils Bo

                   SACCW Summary Sheet