[OZ-CONTEST] SP-DX-Contest 5Q6EE [OZ2I] - SO LP AB

OZ1BII Henning mail at oz1bii.dk
Sun Apr 7 13:19:57 EDT 2019

Jeg deltog fra EDR HQ stationen i Odense hvor jeg havde lånt antennerne.
Som sædvanlig medbragte jeg radio og computer og brugte bare antennerne som
består af en Yagi til 20-15-10M samt en dipol til 80M og en til 40M.

 Med disse antenner fik jeg et rimeligt godt signal på de lave bånd. Og jeg
fik kun QSO'er på de lave bånd. Lige meget hvornår jeg var på 20M (og
højere) bånd hørte jeg ingen SP-stationer.
Dog er der lige een undtagelse her søndag hvor jeg var heldig at komme
igennem til en enkelt. Jeg havde faktisk puttet ham i loggen, men var meget
usikker på om han modtog min første rapport, så da jeg hørte ham igen et
par timer senere kaldte jeg og vi fik udvekslet rapporter. Altså kun EEN
QSO på 20M båndet - selv om der var masser af Russere og andre østlande med
gode signaler.

 Søndag havde jeg besøg af OZ1THC Tommy fra Nyborg som brugte stationen til
at deltage i aktivitetstesten på 80M. Det gik udmærket og han fik flere
QSO'er end normalt.

 Jeg hørte OZ4FF og OZ3SM men ellers kom der ikke andre OZ'ere ind i
"høresneglen" her hos mig.

Læs mere på  http://www.oz2i.dk/sh5/2019-SP-DX-5Q6EE

--- --- --- --- --- ---    ----- ----- - - - - - - - -

*SP DX Contest - 2019*

Call: 5Q6EE
Operator(s): OZ2I
Station: OZ7EDR
Class: SOABCW LP
QTH: JO55EJ
  160:   30     0      13
   80:   69     0      15
   40:  100     0      14
   20:    1     0       1
   15:    0     0       0
   10:    0     0       0
Total:  200     0      43  Total Score = 25,413

Rig - Elecraft K3 100 Watt
Ant - 40M dipole - 80M dipole - TriBand yagi 20-15-10
Thanks for the nice activity.
Vy 73 de OZ2I Henning
OU2I  5Q6EE  OZ1BII