[OZ-CONTEST] WPX 20 M sb LP og 40 M sb QRP

Hans J Rasmusen oz7bq at yahoo.dk
Mon May 27 05:41:34 EDT 2019

Cq
Det blev en anden contest weekend end normalt. Fredag havde børnebørnene anmeldt deres ankomst med overnatning.
Da de lørdag var afhentet, kunne jeg begynde at pakke grej og antenner sammen til en tur til Bornholm.
Henad aftentid kom et hul i pakningen, hvor jeg kunne forsøge mig på 20 M med min mag loop. Det gik helt godt, condx var vist gode, i det mindste fik jeg både ZM1A og LU5FF. I alt 150 QSO’er. 33840 points.

Det regnede og blæste på Solskinsøen da vi kom frem, men jeg måtte lige se om der var noget at høre. Fik min trofaste rejsemag loop rigget til på 40 M, hvor der var masser af aktivitet. Satte mag-loopen udenfor i regnen og fik 15 QRP QSOer på 40 M inden middag.
Da regnen stilnede af kom en simpel L antenne på plads, og så gik det ellers derudaf. Også søndag aften var condx fine her.
Sluttede ved midnatstid med ZR2A/4 og 104 QRP QSOer. Det lykkedes endda at lave ca 25 QSOer i run med min barfods KX3. 21204 points.

Nu til morgen skinner solen og nattergalene støjer så meget, at jeg må bruge hovedtelefoner.

73 og god DX
Hans Jørgen

Sendt fra min iPhone