[OZ-CONTEST] CQWW CW OZ4CG SO(A)AB LP

Carsten OZ4CG oz4cg at live.dk
Mon Nov 25 08:58:57 EST 2019

Hej alle

Hermed resultatet af ca. 20 timers indsats i CQ-WW.  Mange gode oplevelser, og også lidt nedtur.  Det sidste især, fordi PC'en gjorde knuder søndag formiddag, og mistede forbindelsen med radioen, så N1MM Loggeren ikke kørte. Men jeg var alligevel forhindret i at køre videre fra søndag ved frokost-tid, så pyt...!

Jeg havde fra starten lagt en strategi gående ud på, at køre mest muligt 160 og 80M, da jeg manglede 12 lande på 80M for at kunne få 5BDXCC.   Og sørme om ikke det lykkedes at hente 6 nye lande på 80M, og på 160M blev det til 9 nye lande. Herligt!
På 160M var det sjovt, at min - lidt interimistiske - 25 meter Longwire, ophængt mellem radiorummet og flagstangen viste sig at køre fortræffeligt!

På 80M var godbidderne PJ2T, PJ4A, PZ5W ,TI7W og ZF1A,  og på 160M var det bl.a. CN3A, OY9JD, KO8SCA og VY2ZM.

Ialt blev det til 85 DXCC lande, og  144 DX-QSO'er.  Godbidder i  øvrigt: A44A (40 + 20), D4C (40 + 20 + 15), BY8DX, HI3CC, V26K, V47T, V55A, T6A.

Næsten alt er kørt med S&P, da de gange jeg forsøgte at etablere RUNs, hurtigt blev kvalt af QRO- stationer.

Forholdene  virkede rimeligt gode så længe jeg var QRV, men noget underlige lørdag formiddag, hvor der i en periode var "Aurora-lyd" på især stationer fra Zone 14, som gjorde at CWsignalerne næsten var ulæselige, trods stor styrke.  En anden - ret provokerende - ting er, at en del Øst-EU stationer kører med voldsomt Klik, +/- 5Khz!!  De 2 værste var YT7A og 9A6AR, men flere andre gjorde sig (uheldigt) bemærket!

Tak for QSO og multipliere til OZ1AA (160 + 80), OZ1AAR (80) og OZ4FF (40). Desværre brød mit system sammen inden de aftalte QSO'er med 4FF på 20, 15 og 10M  blev gennemført, så der glippede 3 multipliere for os begge! SRI!

På godt og ondt: En rigtig fin weekend.

Best 73 Carsten