[OZ-CONTEST] Fwd: CQWW CW XP2I(OZ2I) SOAB Classic HP

OZ2I Henning Andresen ha at oz2i.dk
Mon Nov 25 10:00:04 EST 2019

Hej
En hilsen fra det varme nord - her er "kun" minus 3 grader. I fredags var
her minus 15.
Jeg har klaret mig selv siden jeg kom herop for Holger er taget en tur til
Danmark.

Jeg kom herop med gode forventninger og det startede da også udmærket hvor
jeg fik kørt nogle fine RUNs på både 80, 40 og 20 meter. Fik kørt en masse
QSO'er indtil torsdag hvor solen kom frem på en skyfri himmel og jeg tror
den ødelagde et eller andet. Der var i hvert fald meget dødt på båndene
fredag.
Ikke mange kontakter og meget svært at komme ud, så jeg tog en rask
"fører-beslutning" og sadlede om til QRO. Holger har et Emtron DX-2sp trin
stående som jeg måtte bruge hvis jeg ville - og det ville jeg så nu.
Trinnet kan let klare kW men da der kun er 208 volt i hytten kan det ikke
give mere end 7-900 Watt. Det er jo osse mere end 100W ;o)
Nå, men efter at have downloadet brugsvejledning til sådan en fyr, kunne
jeg få den tunet op og det hele så rigtigt ud.  28W fra K3'eren og 800 W ud.
Antenner er Spider Beam til 20m og op. Dipol til 40m. Vertikal til 80m og
160m.

Min test startede på 40/80m og lidt senere på 160m. Det gik meget langsomt
og det hele døde ud ved kl 03z så jeg tog en lur på sofaen.
06z startede jeg på 40m og 20m og det gik stadigt sløjt så klokken 11z
kørte jeg ned for at spise.
Klokken 15z skete der noget på 20m og jeg fik mange gode RUNs helt indtil
klokken 22 hvor der blev stille igen.  Jeg besluttede så at jeg ville
koncentrere mig om 20m og skifte klasse til Single Band.
Søndag gav en del på 20m og min hurtigste rate var 168 Qs/time.

Jeg har opgivet alle QSO herunder, men jeg deltager som SO HP SB20

Tak for QSO'er til OZ4O, OZ2JI, OZ8AE OZ2PBS OZ1AA, OZ8SW, OZ8PG og OU4N

------------------------------ - - - -
CQ Worldwide DX Contest, CW - 2019

Call: XP2I
Operator(s): OZ2I
Station: XP2A

Class: SOAB HP
Class Overlay: Classic
QTH: GP47PA

  160:   30     9       16
   80:   40     6       24
   40:  107    15       36
   20: 1379    24       78
   15:    3     2        2
   10:    0     0        0
------------------------------
Total: 1559    56      156  Total Score = 752,812

The conditions were not in my favour and here was a lot of QRN. Before
contest I had some nice openings on 40m and 80m but when it comes to the
weekend there were nothing left.
Short before the contest start I decided to turn on the Emtron PA and go
Hi Power. I hoped it would help.
Between saturday and sunday I made my second change and decided to go
single band on 20m where I had the best conditions with RUN to EU around
noon and RUN to NA/SA in the early evening.
Thank you for the contacts and GL.
Vy 73 de XP2I / OZ2I Henning