[OZ-CONTEST] cqww cw fra oz8sw

oz8sw at mail.tele.dk oz8sw at mail.tele.dk
Tue Nov 26 09:28:14 EST 2019

Hej

en lille beretning også herfra om CQWW contesten 23 - 24 Nov 2019.

For mig har målet for denne contest de forrige år været at kontakte nogle, for mig, nye lande på de lave bånd.

Sådan var det også i år. Søg og klik (s&P) på Wintests bandmap er fremgangsmåden på 160 og 80 m.

Når der ikke er mere at klikke på, på det ene bånd, skiftes til det andet bånd og tilbage igen.

Er begge bånd udtømt, blev der klikket på de højere bånd. På den måde bliver antallet af QSO lavt, men antallet af multipliere højt.

Jeg bruger en Alpha Delta DX-A antenne på 160/80 og 40 m - det er ikke nogen dx antenne, men anvendelig her på matriklen.

Med 500 w blev det til, på 160 m (udenfor eu) : K, VE, CT3, S0, CN, EA8, 5B, UA9 og UN.

På 80 m (udenfor eu): 8P, K, VE, C6, KP4, TI, V2, ZF, PJ2, P4, PJ4, CT3, D4, CN, EA8, S0, 5B, HS, UA9, A4, TA

Den eneste nye for mig var HS0ZAR, på 80 m, - jeg brugte en del tid på T6A på 80 m søndag aften, men der lå 3-4 tyskere og en yugoslav og

fyrede deres kaldesignal af nonstop, mens T6A kaldte CQ og gav rapporter. Det opgav jeg, selvom han også var ny.

Conds synes jeg var gode, og det var en meget fin oplevelse at deltage.

Cu i næste cw contest

Steen oz8sw

Contest : CQ World Wide DX Contest

Callsign : OZ8SW

Mode : CW

Category : Single Operator (SO)

Overlay : ---

Band(s) : All bands (AB)

Class : High Power (HP)

Zone/State/... : 14

Locator : JO65FR

Operating time : 14h17

BAND QSO CQ DXC DUP POINTS AVG

--------------------------------------

160 64 8 51 0 81 1.27

80 120 15 72 0 220 1.83

40 66 17 57 0 120 1.82

20 88 26 79 0 185 2.10

15 14 9 13 0 36 2.57

10 0 0 0 0 0 0.00

TOTAL 352 75 272 0 642 1.82

TOTAL SCORE : 222 774

Dupes are not included in QSO counts neither avg calculations

Operators :

Soapbox :