[OZ-CONTEST] CQWW CW OZ3SM / SOAB(A) HP

Stephan Muller stephanmuller1111 at gmail.com
Mon Nov 25 19:07:36 EST 2019

Hej contestere,

CQ WW contest er jo aarets helt store begivenhed.
Forholdene synes jeg var ringere end sidste aar.
Specielt 80M loerdag havde megen stoej,
men det blev heldigvis godt om soendagen.
Havde det rigtig sjovt med den "tunnel-hoerelse" fornaemmelse som kun
running giver...hi.hi

I aar havde jeg foelgende maalsaetninger:

1. Ikke oedelaegge doegnrytmen mht soevn
2. Fokusere mere paa Multiplere
3. Opoeve mine N1MM faerdigher
4. Mindst lige saa mange QSOer og hoejere score ift. 2018.

ad 1.  I stedet for at starte kl 01:00, tidligt til koejs og starte kl 04:20
baade loerdag og soendag og koere 80 og 160M i de gode timer for DX.
Det foeltes godt med langt mindre traethed. Kan anbefales !!

ad 2/3. Da jeg synes det er sjovest at koere running, "glemmer" jeg S&P.
Konsekvens er mange QSOer men lavt score.
Metode anvendt var at starte running ved baandskift og koere baandet "tomt"
og afslutte med S&P Mult-jagt foer baandskift.
N1MM har jeg sat op som SO2V med en Bandmap/Entry-Window til hver VFO.
Jeg kan saa foelge Mult-udviklingen i Bandmaps med info fra RBN paa
Clusteret (Telnet).
Farvekodningen af Mults. viser spaendende Mults. Ved at pege paa VFO-B
Bandmap med musen
kan du koere Mult-QSOen med lyd i hoejre oere, alt imens du koerer running.
Det er super godt og det virker.

ad 4. Sidste aar ca. 1300 QSOer. Da det blev naaet blev jeg motiveret af at
naa et score paa
mindst 700.000. Ja, saadan motiverer man sig hen ad vejen med nye maal.

Tak for QSO med: OU5Z, OZ0B, OZ1AA, OZ1AAR, OZ1IKY, OZ2U, OZ2V, OZ4O,
OZ4UN, OZ5UR,
OZ6OM, OZ7BQ OG OZ8AE.

Stations-setup: som saedvanlig Elecraft K3/P3 og et SSPA med ca. 6-700W.
Antenner 80m vertikal loop til lave baand og Hexbeam 20-10M 10 meter oppe.

Claimed score efter 28 timer i sadlen ifoelge N1MM-loggen:

 Band     QSOs       Pts    ZN   Cty   Pt/Q
   1.8           247     270     11     51    1.1
   3.5           616     782     15     69    1.3
     7            356     427     14     68    1.2
    14           376     616     21     80    1.6
    21             18       50       7      13    2.8
 Total         1613    2145    68    281   1.3
Score: 748,605
1 Mult = 4.6 Q's

Vy 73 de Stephan, OZ3SM