[OZ-CONTEST] Oceania DX SOAB HP / OZ3SM

Stephan Muller stephanmuller1111 at gmail.com
Sun Oct 13 14:50:34 EDT 2019

Jeg havde besluttet at deltage nogle timer i SAC SSB. Men efter nogle
running forsøg paa 20 og 40 meter lykkedes det kun at faa tre QSOer, godt
nok DX, men slet ikke den interesse jeg havde forventet og ogsaa fik i SAC
SSB 2018. Derfor skiftede jeg til Oceania DX CW contesten.
CW er nu sjovere...og helt tyst for omgivelserne...hi.hi.
Startede paa 20M. signalerne var relativt svage saa K3ern skulle der kaeles
for. Fra 20 til 40M baandet. Her var signalerne endnu svagere. Saa alle
kneb skulle proeves for at faa en komplet QSO i loggen. Men forholdene var
ellers gode og bedre end i 2018. Det er meget motiverende at blive paa 40
meter pga de 5 points per QSO ift. 1 paa 20.
Efter 3 t 47 min fordelt over loerdag eftermiddag og soendag formiddag blev
resultatet:
Band     QSOs     Pts  Pfx  Pt/Q
     7             10      50    8     5.0
    14            10      10    9     1.0