[OZ-CONTEST] OCEANIA-DX-CW 2019

Villy Nielsen oz1aar at gmail.com
Sun Oct 13 12:55:55 EDT 2019

Ja, det er bestemt en test hvor man ikke har glæde af at køre RUN.
Jeg kom først i gang knap kl. 13Z med VK5IR som den første i loggen på 20m.
Søgte 20m igennem og fik afviklet 8 QSO´er. Var oppe at lytte på hhv. 10m
og 15m - ikke engang en QRN knas at høre på i min K3 og 2 el. Quad.
Gik så på 40m (GP og Loop ant.) kl 15:30z med DU3T som den første i loggen.
XYL kaldte til skafning kl 16:50z og jeg lukkede derfor ned for resten af
aftenen..
kl. 05:45z lagde jeg ud på 40m - må sige, at jeg for en gangs skyld havde
en tyst 40 meter bånd hvad støj angår, signalerne fra Oceania var spæde men
forholdsvis læselige, desværre var det nok kendetegnende for europæiske
stationer, for der var mange der kaldte og det var en kamp at blive hørt.
Ialt fik jeg logget 19 QSO´er pussig nok med VK5IR som den sidste på 40m.
Hørte intet på 160m og 80m.

Vy 73
de OZ1AAR, Villy