[OZ-CONTEST] ARRL CW DX SOABHP(A) / OZ3SM

Stephan Muller stephanmuller1111 at gmail.com
Sun Feb 16 19:01:15 EST 2020

Denne test adskiller sig fra de andre store, ved ikke at vaere rigtig
international, idet det QSOer kun goere med USA og Canada.
Forholdene ikke saa gode som sidste aar, hvor 15m ogsaa var aaben. Det var
20M der med mere end 400 qsoer trak laesset sidste aar.

Pga. stormvarslet havde jeg lagt min Hexbeam ned i vandret position. saa
jeg forventede at skulle klare mig med min 80m vertikale loop alene.
Efter nogle gode timer loerdag morgen paa 160, 80 og 40M, skulle 20M
proeves paa loopen. Suk, suk det var svaert at komme i running mode.
Derfor besluttede jeg at rejse Hexbeamen, idet stormen ikke var kommet til
Horsholm endnu.
Den skulle saa ned igen senere paa eftermiddagen pga. stormudsigten for
soendag.
I loebet af loerdag eftermiddag blev der med Hexen koert ca 300 qsoer.
Da de lave baand lukkede soendag formiddag havde jeg naaet ca. 600 QSOer.
Jeg kunne ikke rejse Hexen pga. blaesten og kun ganske faa QSOer blev koert
med Loopen resten af soendagen.

Resultatet efter 15 timer blev:
 Band     QSOs     Pts  Sec  Pt/Q
   1.8           24      72     13   3.0