[OZ-CONTEST] ARRLDX CW OZ4CG SOAB LP

Carsten OZ4CG oz4cg at live.dk
Mon Feb 17 04:57:30 EST 2020

Hermed resultatet for årets ARRL-DX-CW her fra stationen.

Jeg var kun aktiv i godt 8 timer, og det var primært lørdag eftermiddag og aften, og søndag eftermiddag.
Det var 20M, der trak læsset, hvor det lykkedes at få 35 US-stater i hus og dertil 5 canadiske provinser.  Den sidste time søndag eftermiddag blev målrettet brugt på at finde multipliers, og de sidste 8 QSO'er var der 5 nye stater, herunder Californien, der er en sjælden gæst i loggen her på QTH'en!
De fleste Call's er jo selvfølgelig nogle, jeg har kørt mange gange før, men søndag eftermiddag kom der alligevel en del helt nye 1. gangs-forbindelser i loggen, så det var også glædeligt.
Alt blev kørt med S&P, og der var ingen tidspunkter der gav sved på panden, men alt i alt en hyggelig weekend.
Jeg kunne dog ikke lade være med at blive lidt forundret over "forholdene", for enkelte stationer fra østeuropa, der iflg. deres rapport åbenbart sendte med 100 W, bankede S-meteret op på S9+50dB... Men det skyldes nok nogle utrolig gode antenner 🙂  At de så også havde klik på signalet, så man ikke kunne høre noget 5 kHz på hver side af signalet, gjorde det jo ikke bedre... (F.eks. YT5A) - men never mind...
Jeg var flere gange inde på 15M og lytte, da der iflg. clusteret skulle være mange stationer i gang, men der var ikke et pip at høre her...

Jeg hørte Henning, CR3EE, på 20M lørdag ca. kl. 16:00Z med 579, og søndag morgen på 80M kl. 02:15Z med 549. Til lykke med det flotte resultat! (Næsten 1.800 QSO'er jvf. CQ-Contest.net)

Jeg hørte også, at der blev givet rapporter til OZ0B, OZ3SM og OZ8SW.

Det var vist alt herfra.

Best 73 Carsten / OZ4CG