[OZ-CONTEST] OZ7BQ SOSB 40M LP

oz7bq oz7bq at yahoo.dk
Mon Feb 17 05:54:25 EST 2020

God dag,

I år deltog jeg kun på 40M. Deltagelse i denne test er for mig mest for at vise flaget.

Startede lørdag morgen omkring 05 UTC, men det var for tidligt. 40M var næsten dødt og ingen W eller VE at høre.
Kom så i gang igen omkring kl 08 UTC, her var der kommet fin aktivitet, så det var nok lidt for sent.
Lørdag formiddag kom de kraftigste W og VE stationer igennem til efter frokost.
Lidt før min solnedgang lyttede jeg igen. Hørte VY0ERC, som kom fint igennem, men kørte S&P. Lagde mig et par KHz højere og kalde CQ i 5 – 10 minutter, så kom han forbi og vi fik QSO. Derefter var der dødt igen. Der var ikke, som jeg havde håber, vestkyst stationer at høre, så den vej virkede greyzonen ikke for mig.
Båndet åbnede til W og VE igen omkring kl 20 UTC, hvor de kraftigste østkyst stationer kom fint igennem.

Nogenlunde samme mønster gentog sig søndag, men der var færre nye stationer. Det blev dog til et par CA, NV i løbet af formiddagen.

Bemærkede i øvrigt både lørdag og søndag eftermiddag, hvor der ikke var megen EU aktivitet, at der var fine signaler fra KH6, AH2, VR2, 9V, BA, E2 JA, ZL og YB. De bare kaldte og kaldte. De forsvandt alle efter min solnedgang.
Det ser ud som om, det er bedre at arbejde ”mod natten” end ”med natten”.

Mit samlede resultat blev 121 QSO’er, 363 points, 33 sectioner og 11979 Points.

73 Cu
Hans Jørgen

Sendt fra Mail til Windows 10